НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 318831

Назва:

Методика викладання фінансово-економічних дисциплін



Анотація: Курс "Методика викладання фінансово-економічних дисциплін" є необхідною складовою підготовки магістрів спеціальності "Фінанси, банківська справа та страхування", у результаті опанування якого майбутні фахівці повинні навчитись розуміти поведінку студента, оцінювати його здатність до засвоєння інформації, вміти опрацьовувати матеріал, розробляти методику викладання та оцінювання знань, ефективно планувати заняття, заохочувати студентів до самостійної роботи тощо. Вивчення методики дасть можливість здобувачам вищої освіти реалізувати освітні, виховні та практичні цілі фінансових та економічних дисциплін. Специфікою курсу є його спрямованість не на вивчення фінансово-економічних дисциплін, а на формування навичок творчого та обґрунтованого використання студентами різних методичних прийомів для засвоєння цілого ряду фінансових і економічних курсів, тобто розвитку у студентів якостей педагога, формування власного стилю викладання, розроблення власного ділового іміджу.

Тип дисципліни: нормативна

Рік навчання: І

Семестр: весняний

Кількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години -24 год.; лекції - 10 год.; семінарські заняття - 14 год.; самостійна робота - 66 год.)

Форма контролю: екзамен

Викладач(і): Галицька Е.В., к.е.н., професор

Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен:
- вміти підготувати і провести лекційне і практичне заняття студентам бакалаврату, враховуючи рівень їх підготовки;
- організувати проведення самостійної роботи студентів, при цьому роз'яснити студентам основні форми здійснення самостійної роботи;
- вміти контролювати та оцінювати знання студентів.


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Фінанси, Гроші і кредит

Зміст дисципліни: Курс спрямований на те, щоб підготувати студентів магістратури до самостійної практичної діяльності викладача в навчальних закладах різного типу, використати можливості навчального процесу для засвоєння найважливіших загально дидактичних методів, прийомів і засобів навчання та оцінювання знань студентів і учнів, які застосовуються при різних формах навчання.


Рекомендована література:
ОСНОВНА:
1. Закон України від 01.07.2014 р. № 1556-VII "Про вищу освіту" зі змінами і поповненнями. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text
2. Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2021-2031 роки. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2020/09/25/rozvitku-vishchoi-osviti-v-ukraini-02-10-2020.pdf
3. Методика викладання фінансово-економічних дисциплін: навчально-методичний посібник / Е. В. Галицька, Т. Г. Буй, Н. А. Донкоглова. Київ: НаУКМА, 2015. 67 с.
4. Методика викладання у вищій школі: навчальний посібник / О. М. Джеджула. Вінниця: ВНАУ, 2020. 208 с.
5. Федулова Л.І. Методика викладання економічних дисциплін. - Миколаїв: Іліон, 2011. 372 с.

ДОДАТКОВА:
1. Системно-динамічні моделі: основні етапи побудови моделей системної динаміки з використанням програмного пакета IThink 10. Практичний посібник з системної динаміки для роботи в комп'ютерному класі / Девід Віт, Я. В. Стельмашенко, О. І. Фарина. - К.: НаУКМА, 2013. 56 с.
2. Методика викладання фінансової грамотності: навч. посіб. / Т.О. Кізима, В.В. Письменний, С.Л. Коваль, Н.І. Карпишин та ін.;. Тернопіль: Осадца Ю.В., 2017. 200 с.
3. Методика викладання у вищій школі: метод. рек. до практичних занять для здобувачів вищої освіти / Л. Г. Кайдалова, Н. В. Науменко. - Х.: НФаУ, 2021. 46 с.
4. Прімєрова О.К., Дадашова П.А. Вивчення економіки методами системної динаміки в Національному університеті "Києво-Могилянська академія" // Матеріали V Міжнародної наукової конференції "Соціальне прогнозування та проектування майбутнього країни в умовах глобальних конфліктів". - Запоріжжя: КСК-Альянс, 2015. C. 51-52.
5. Прищак, М. Д. Педагогіка, психологія та методика викладання у вищій школі: курс лекцій / М. Д. Прищак, О. Б. Залюбівська. - Вінниця : ВНТУ, 2019. 150 с.
6. Середа Н. В. Основи ораторської майстерності: навчальний посібник / Середа Н. В., Квасник О. В. - Харків : НТУ "ХПІ", 2019. 304 с.
ІНТЕРНЕТ-ДЖЕРЕЛА:
1. Галицька Е.В., Донкоглова Н.А. Роль курсу "Методика викладання фінансово-економічних дисциплін" та "Педагогічної практики" у підготовці студентів магістерської програми // Матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції "Педагогіка: традиції та інноваціях". URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/conf/ped/20feb2017/11.pdf.
2. Галицька Е.В., Донкоглова Н.А. Роль та основні підходи до організації самостійної роботи студентів (2016). URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/11666/Halytska_Rol_ta_osnovy_pidkhody_do_orhanizatsii_samostiinoi_roboty_studentiv.pdf?sequence=1
3. Галицька Е.В., Донкоглова Н.А. Застосування статистичних методів у дослідженні психолого-педагогічних аспектів діяльності студентів вищих навчальних закладів // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. - 2013. - Вип. 32. - С. 521-525. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pfto_2013_32_72.
4. Галицька Е., Донкоглова Н. Природа конфліктів у вищих навчальних закладах та шляхи їх розв'язання // Наукові заиски НаУКМА. Економічні науки. - 2010. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/3769/Halytska_pryroda.pdf?sequence=1
5. Галицька Е., Донкоглова Н. Імідж ділової людини та чинники впливу на його формування. // Наукові заиски НаУКМА. Економічні науки. - 2011. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/3643/Halytska_Imidzh_dilovoi_liudyny.pdf
6. Галицька Е., Донкоглова Н. Основні методи та прийоми впливу на співрозмовника в процесі спілкування// Наукові заиски НаУКМА. Економічні науки. - 2012. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/2232/Halytska_Donkohlova_Osnovni_metody_ta_pryiomy.pdf
7. Галицька Е., Донкоглова Н. Оцінювання впливу маніпулювання на студентське середовище // Магістеріум. Економічні студії. - 2014. Вип. 56. - С. 18-20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Magisterium_ek_2014_56_7
8. Галицька Е., Донкоглова Н. Застосування інтерактивних методів при викладанні фінансово-економічних дисциплін // Матеріал учасника Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених "Національні та світові фінансово-економічні системи в умовах сучасних викликів", 2019. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/15520/Halytska_Zastosuvannia_interaktyvnykh_metodiv.pdf?sequence=1&isAllowed=y
9. Гірняк А., Васильків О. Психологічні бар'єри у взаємодії викладача й студентів та шляхи їх ефективного подолання // Психологічні перспективи, Вип. 33, 2019, 10-23. DOI: https://doi.org/10.29038/2227-1376-2019-33-79-90
10. Мельничук І. М. Розвиток дистанційного навчання в економічній освіті // Молодий вчений. - 2017. - Т. 42. - №. 2. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/2/119.pdf
11. Цифрові інструменти для онлайн і офлайн навчання: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ: Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, 2021. - 64 с. URL: https://ciot.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/144/2021/05pdf
12. Becker, William E. Teaching Economics at the Start of the 21st Century: Still Chalk-andTalk // URL: http://www.deepdyve.com/lp/americaneconomic-association/teaching-economics-at-the-start-of-the-21st-century-still-chalk-andLVVYpRfWZM
13. Dadashova P. The role of econometrics in modern finance education in Ukraine. - 2017. URL: http://ekmair.ukma.edu.ua/bitstream/handle/123456789/12408/The_role_of_econometrics_in_modern_finance.pdf?sequence=1


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 60 балів (виступи на семінарах, контрольні роботи, тести, групові завдання, індивідуальне завдання); підсумковий контроль - 40 балів (письмовий екзамен).

Мова навчання: українська