Код: 318840Назва:
Теоретичні основи мембранних процесів
Анотація: Транспорт у мембранах. Рушійні сили мембранних процесів. Нерівноважна термодинаміка. Транспорт крізь пористі мембрани. Транспорт крізь непористі мембрани. Транспорт у йонообмінних мембранах. Баромембранні процеси: мікро- фільтрація, ультрафільтрація, нанофільтрація, зворотний осмос, п’єзодіаліз. Мембранні процеси під дією концентрацій: газорозділення, первапорація, діаліз, рідкі мембрани. Термомембранні процеси: мембранна дистиляція, термоосмос. Електромембранні процеси: електродіаліз, електрофільтрування. Поляризаційні явища: концентраційна і температурна поляризація. Формальний опис мембранного масопереносу. Фізичні моделі: модель розчинення-дифузії, модель тонкопористої мембрани, модель грубопористої мембрани, осмотична модель. Концентраційна поляризація-гелеутворення.Тип дисципліни: нормативнийРік навчання: 1Семестр: 2Кількість кредитів: 5,5Форма контролю: екзаменВикладач(і): професор, д.н. Бурбан А.Ф.Результати навчання: Навчити студентів користуватися теоретичними знаннями для аналізу, опису та прогнозування перебігу мембранних процесів, пояснення їх механізму в межах існуючих теорій, сформувати у студентів практичні навички при проведенні експериментальних досліджень та експериментальних даних, а також застосовувати набуті знання при підготовці магістерської роботи.Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: загальна та неорганічна хімія, фізична та колоїдна хіміяЗміст дисципліни: В курсі викладена узагальнена теорія масоперенесення крізь пористі і непористі, рідкі та йонообмінні мембрани. Детально викладені закономірності зворотноосмотичного, ультрафільтраційного, мікрофільтраційного, первапораційного, діалізного, мембранно-дистиляційного, електродіалізного процесів. Значна увага надається вивченню явищ поляризації в примембранних шарах при проведенні різних мембранних процесів.Рекомендована література: 1. Мулдер М. Введение в мембранную технологию. – М.: Мир, 1999. – 514 с.2. Брик М.Т. Енциклопедія мембран в 2-х томах. – К.: Видавництво НаУКМА, 2005 – 600с.Форми та методи навчання: лекції (28 год.), практично-лабораторні заняття (28год.), самостійна робота (109 год.)Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: робота в семестрі – 50 балів; колоквіум – 10 балів, екзамен – 40 балівМова навчання: українська