Код: 318855Назва:
Основи менеджменту
Анотація: Дисципліна до опанування знаннями і навичками в сферах організації та управління діяльністю суб'єктів господарювання. Розглядає наукові підходи до організації процесу управління та побудови системи управління підприємством; визначає природу та роль підприємництва у суспільстві й методи визначення стратегії підприємницької діяльності; наукові підходи до проектування організації, управління організаційними змінами, людськими ресурсами, мотивацією персоналу; вивчає етапи та методи здійснення управлінського контролю над бізнес-процесами, системами та підсистемами управління, досліджує процес ділової кар'єри та поняття лідерства.
Тип дисципліни: нормативнаРік навчання: ІСеместр: IIКількість кредитів: 5Форма контролю: залікВикладач(і): к.е.н., доц. Романченко Н.В. Результати навчання: Результати навчання (Learning Outcomes) з дисципліни "Основи менеджменту":LO 1: Розуміння загальних закономірностей, принципів формування, функціонування та розвитку системи управління організацією; управлінських відносин;LO 2: Здатність приймати стратегічні бізнес-рішення, що враховують економічні, культурні, соціальні та політичні детермінанти, характерні для кожної управлінської ситуації;LO 3: Здатність застосувати системний підхід до ухвалення рішень та приймати функціональні рішення в організації (розвиток навичок реалізації основних функцій менеджменту в мінливому невизначеному середовищі);LO 4: Здатність застосовувати ситуаційно основні системи і методи управління людськими ресурсами в організації;LO 5: Підприємницька здатність та здатність застосовувати навички проектного менеджменту.LO 6: Заохочення та повага до національних цінностей: повага, рівність, солідарність, відданість; повага до гендерних питань, навколишнього середовища та безпеки праці.Спосіб навчання: аудиторне, дистанційнеНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Економічна теорія", "Правознавство", "Основи психології і педагогіки"Зміст дисципліни: У широкому розумінні менеджмент одночасно є поєднанням системи наукових знань, мистецтва та досвіду у діяльності професійних керівників по досягненню цілей організації. Знання, особисті якості та досвід менеджера мають складати оптимальну комбінацію, яка, тим не менше, залежить від рівня відповідальності менеджера (вищий, середній, нижчий); функції, що виконує менеджер (виробнича, інноваційна, фінансова, кадрова, маркетингова, облікова, інформаційна тощо); сфери (галузі), у якій здійснює свою діяльність організація (виробнича, невиробнича, адміністративна, соціальна тощо).
Проте в діяльності всіх менеджерів, незважаючи на те, яку посаду вони обіймають, які функції виконують, у якій сфері працюють, є дещо спільне. Саме це спільне, що визначає закономірності управління, що складає фундамент менеджменту як науки, і є предметом курсу "Основи менеджменту". Конкретно в рамках цього курсу вивчаються: зміст основних функцій управління (планування, організації, лідерства, контролю); аналізуються механізми, способи та інструменти реалізації кожної функції; досліджуються підходи до їх ефективного застосування.
Логіка викладання дисципліни реалізує найбільш поширений у світовій практиці процесний підхід. Цей підхід передбачає послідовне вивчення кожної функції управління за схемою: сутність; основні елементи та етапи; інструменти та механізми їх ефективної реалізації. Рекомендована література: 1. Адізес І. "Командне лідерство. Як порозумітися з будь-яким менеджером" - К.: Наш Формат, 2018. - 322 с.2. Гріфін Р., Яцура В. Основи менеджменту: Підручник / Наук. Ред. В. Яцура, Д. Олесневич. - Львів: БаК, 2001. - 624 с.3. Бок Ласло. Робота рулить! Уроки Google: правила гри у команді мрій / Пер. з англ. - Київ: Наш формат, 2016.- 424 с.4. Когон К, Блейкмор С., Вуд Д. Керування проектами. Видавництво: Фабула, 20185. Коллінз Дж. Від хорошого до величного. К.: Наш Формат, 2017. - 368 с.6. Мінцберг Г. Анатомія менеджменту. Ефективний спосіб керувати компанією. К.: Наш Формат, 2018. - 620 с.7. Велч Д. Перемога. К.: Наш формат, 2016.8. Ланкастер Дж. Лідерство в стилі LEAN: шлях до постійного вдосконалення вашого бізнесу. Видавництво: K. Fund, 2017.9. Остервальдер А., Піньє І. Розробляємо ціннісні пропозиції. Як створити продукти та послуги, яких хочуть клієнти. К.: Наш Формат, 2018. 10. Сазерленд Дж. Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час. Видавництво: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018. - 280 с.11. Савчук В., Ковалев Д. Як розробити стратегічний план. Дніпро: Баланс Бізнес Букс, 2018. - 208.12. Стоун Б. Джеф Безос та ера Амазон. К.: Наш формат, 2016.Форми та методи навчання: лекції, семінари, самостійна роботаМетоди й критерії оцінювання: рейтингова система за 100-ю шкалою: робота в семестрі - 70 б., залік - 30 б.Мова навчання: українська