Код: 319785Назва:
Теорія і практика журналістики
Тип дисципліни: нормативнийРік навчання: 2Семестр: осіннійКількість кредитів: загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; самостійна робота - 62 год, кредитів ЄКТС - 3,0Форма контролю: залікВикладач(і): О.О. Сусська, доктор соціологічних наук, професорРезультати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен: - Пояснювати свої виробничі дії та операції на основі отриманих знань; опанувати предмет навчальної дисципліни - системний аналіз масово-комунікативних процесів у сфері суспільно-політичного життя, технологій та методів дослідження мас-медіа. - Оцінювати ефективність свого чи чужого інформаційного продукту, проведеної PR-кампанії, що організована й проведена самостійно, або разом із колегами; забезпечити розуміння преси, радіо, телебачення й електронних медіа як взаємопов'язаних елементів системи масмедіа; - Використовувати пошук, оброблення та аналіз інформації з різних джерел; виробити в студентів уміння працювати з доказами та аргументами в? журналістиці; - Виокремлювати у виробничих ситуаціях факти, події, відомості, процеси, про які бракує знань, і розкривати способи та джерела здобування таких знань; навчити студентів використовувати теоретичні знання на практиці; розвивати толерантне ставлення до інших, здатність чути чужу думку, розуміти плюралізм ідей, їх відносність; -Оцінювати діяльність колег з точки зору зберігання і примноження суспільних і культурних цінностей і досягнень; розширити загальний гуманітарний світогляд студентів; -.Передбачати реакцію аудиторії на PR продукт, інформаційний продукт чи на інформаційні акції, зважаючи на положення і методи соціальнокомунікаційних наук; досягти розуміння першокурсниками сучасних інформаційних процесів, познайомити з основними філософськими підходами до концепцій сучасних ЗМІ; -.Створювати PR продукт та медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення; дати уявлення про журналістські жанри; познайомити з особливостями публіцистики, її об'єктом і предметом, природою публіцистичного образу. Спосіб навчання: аудиторний/дистанційнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: "Професійні стандарти ПР-діяльності", "Копірайтинг", "Організація зв`язків зі ЗМІ"Зміст дисципліни: ознайомити студентів із журналістикою як різновидом масово-інформаційної діяльності, соціального інституту, форми пропаганди та комунікації; розкрити соціальні та соціально-психологічні функції журналістики системи ; виробити в студентів уміння працювати з доказами та аргументами;дати уявлення про журналістські жанри; досягти розуміння студентами сучасних інформаційних процесів, познайомити з основними філософськими підходами до концепцій сучасних ЗМІ; розвивати толерантне ставлення до інших, здатність чути чужу думку, розуміти плюралізм ідей, їх відносність; розширити загальний гуманітарний світогляд.Рекомендована література: 1. Барден Ф. Код зламано. Х.:?"Книжный Клуб "Клуб Семейного Досуга", 2017. 2. Бурдье П. О телевидении и журналистике / пер. с фр. М., 2002. 3. Бурдье П. Рынок символической продукции // Вопросы социологии. 1993. № 1-2. С.49-62. 4. Губерський Л.В., Макаренко Є.А., Ожеван М.А. Інформаційна політика України: європейський контекст. - К.: "Либідь", 2007. 5. Здоровега В.Й. Теорія і методика журналістської творчості: Підручник. 2-е вид., перероб. і допов. Львів: ПАІС, 2004. 6. Карпенко В. Основи професійної комунікації.,Київ, 2002. 7. Квіт С.М. Масова комунікація. Навчальний посібник. Київ: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2008. 8. Крейд Ричард. Інтернет-журналістика: робота журналіста і редактора у нових умовах. ЗМІ. Навчальний посібник. К.: Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2007. 9. Кулик В. Дискурс українських медій: ідентичності, ідеології, владні стосунки. Київ : Критика, 2010. 655 с. 10. Макінтайр Л . Постправда. Х.: ArtHuss, 2021. 11. Маклюэн М. Галактика Гутенберга. Київ: Ника-центр, 2003. 200 с. 12. Маккуайр С. Медийный город. Медиа, архитектура и городское пространство. М,: Strelka Press, 2014. 13. Михайлин І. Основи журналістики: Підручник. К.: ЦУЛ, 2002. 284 с. 14. Москаленко А.З. Теорія журналістики: Навч. Посібник.-К.: Екс Об,2002. 15. Петрова Н., Якубенко В. Медіа право. - К.: Інститут журналістики, 2007. 16. Пономарів О. Культура слова. Мовностилістичні поради: Навч. посібник. К.:Либідь, 2001. 17. Потятиник Б. В. Медіа: ключі до розуміння. Серія: Медіа критика. Львів : ПАІС, 2004. 18. Почепцов Г.Г. Когнитивные войны.К.: Фолио, 2019. 19. Почепцов Г. Г. Теорія комунікації. Київ : Видавн. центр "Київський університет", 1999. 20. Приступенко Т.О. Теорія журналістики: етичні та правові засади діяльності ЗМІ. К.,2004. 21. Сусська O.O. Медіаконцепції vs актуальна реальність: як світ змінює уявлення про сучасну журналістику // European Political and Law Discourse. 2020. Volume 7. Issue 1, рр.?128-134. 22. Сусська О.О. "Фреймування" та стереотипізація медіаповедінки у фокусі соціопсихологічного та медіапсихологічного підходів // International scientific and practical conf. "Pedagogy and Psychology in the modern world: interaction vectors": conf. proceedings (May 28-29, 2021). Польща, Вроцлавек : "Baltija Publishing", 2021. С. 134-138. 23. Шкляр В.І. Журналістська майстерність: поетика журналістського твору: Конспект лекцій. К.,1999. Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота, підготовка письмової роботи за тематикою курсу, індивідуальна робота, консультації.Методи й критерії оцінювання: Оцінювання знань студентів здійснюється за 100-бальною рейтинговою системою у відповідності до "Положення про критерії оцінювання знань здобувачів вищої освіти в НаУКМА"Мова навчання: українська