Код: 320105Назва:
Історія Середньовічного Сходу
Анотація: Метою курсу є ознайомлення студентів з історією мусульманської, буддійської та далекосхідної цивілізацій, а також кочових соціумів Євразійського степу доби Середньовіччя. Протягом курсу студенти повинні отримати уявлення про специфіку історії Близького та Далекого Сходу в Середньовіччя, ознайомитися з джерелами як традиційного, так і нетрадиційного характеру та набути навичок роботи з ними. Курс побудований на позиціях цивілізаційного, а не формаційного підходів. Головним об'єктом вивчення є політичні та соціальні процеси в країнах Азії та Північної Африки після занепаду цивілізацій Античності. Студенти мають здобути уявлення про специфіку розвитку Сходу в Середньовіччя, тобто про відмінність від західної християнської цивілізації. Велику увагу буде приділено особливостям культурного розвитку Сходу, що базувалися на цінностях ісламу, індуїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму та синтоїзму. В межах лекційних і семінарських занять увагу буде приділено, головним чином, таким пунктам: історії дослідження цивілізацій Сходу; вивченню специфіки роботи з письмовими джерелами, написаними східними мовами; хронології та періодизації подій з історії держав Близького і Далекого Сходу; політичній історії Сходу в Середньовіччя; питанням культурного розвитку Близького і Далекого Сходу в середні віки, тощо.Тип дисципліни: вибірковаРік навчання: 3Семестр: 6дКількість кредитів: 3 (загальна кількість годин - 90 год.; аудиторні години - 28 год.; лекції - 16 год.; семінарські заняття - 12 год.; самостійна робота - 62 год.)Форма контролю: залікВикладач(і): Бубенок О.Б., д.і.н., проф.Результати навчання: Знати: специфічні риси цивілізацій Сходу; назви держав та імена деяких правителів Сходу; основні джерела, періодизацію та хронологію подій в історії середньовічного Сходу; внесок держав-попередників на Близькому і Далекому Сході у політичний і культурний розвиток середньовічних східних цивілізацій; відмінність цивілізаційного підходу від формаційного; внесок середньовічних народів Сходу у розвиток світової культури. Вміти: читати і коментувати тексти релігійних творів та актових документів, первісно складених східними мовами; критично ставитися до інформації цих джерел; порівнювати інформацію з джерел різноманітного походження; робити самостійні висновки та вміло відстоювати свою точку зору в дискусії. Спосіб навчання: аудиторнийНеобхідні обовязкові попередні й супутні модулі: Курс являє собою продовження такого узагальнюючого курсу, як "Історія Стародавнього Сходу". Зміст дисципліни: Метою курсу є ознайомлення студентів з історією мусульманської, буддійської та далекосхідної цивілізацій, а також кочових соціумів Євразійського степу доби Середньовіччя. Протягом курсу студенти повинні отримати уявлення про специфіку історії Близького та Далекого Сходу в Середньовіччя, ознайомитися з джерелами як традиційного, так і нетрадиційного характеру та набути навичок роботи з ними. Курс побудований на позиціях цивілізаційного, а не формаційного підходів. Головним об'єктом вивчення є політичні та соціальні процеси в країнах Азії та Північної Африки після занепаду цивілізацій Античності. Студенти мають здобути уявлення про специфіку розвитку Сходу в Середньовіччя, тобто про відмінність від західної християнської цивілізації. Велику увагу буде приділено особливостям культурного розвитку Сходу, що базувалися на цінностях ісламу, індуїзму, буддизму, конфуціанства, даосизму та синтоїзму. В межах лекційних і семінарських занять увагу буде приділено, головним чином, таким пунктам: історії дослідження цивілізацій Сходу; вивченню специфіки роботи з письмовими джерелами, написаними східними мовами; хронології та періодизації подій з історії держав Близького і Далекого Сходу; політичній історії Сходу в Середньовіччя; питанням культурного розвитку Близького і Далекого Сходу в середні віки, тощо.Рекомендована література: Рубель В. А. Історія Середньовічного Сходу. - Київ: Либідь, 2002. - 736 с.Рубель В. Походження самурайського стану в середньовічній Японії // Наукові записки. - Т.3 Історія. - Київ, 1998. - С. 137-142. Deal W. E. Handbook to Life in Medieval and Early Modern Japan. New York : Oxford University Press, 2006. - 432 p.Huffman J. L. Japan in World History. - Oxford: Oxford University Press, 2010. - 176 p.Holcombe Ch. A History of East Asia: From the Origins of Civilization to the Twenty-First Century. - Cambridge, Mass.: Cambridge University Press, 2010.- 456 p.Farris W. W. Japan to 1600: A Social and Economic History. - Honolulu, HI: University of Hawaii Press, 2009. - 264 p.Jacques G., Foster J. R. and Hartman Ch. A History of Chinese Civilization. - Cambridge, Mass.: Cambridge University Press (1996). - 801 p.Mason R. H. P. and Caiger J. G. A History of Japan (Revised Edition). - Tuttle Publishing, 1997. - 407 p.Mote F. W. Imperial China, 900-1800 . Cambridge, mass.: Harvard UP, 1999. - 1128 p.Ropp P. S. China in World History. Oxford: Oxford University Press, 2010. - 206 p.Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота Методи й критерії оцінювання: рейтингове оцінювання за 100-бальною системою: поточний контроль - 70 балів (опитування, виступи на семінарах, індивідуальні письмові завдання); підсумковий контроль - 30 балів (письмовий залік)Мова навчання: українська