НаУКМА

Інформаційний пакет ЄКТС

<< повернутись

Код: 342171

Назва:

Подорожі в сучасній літературі



Анотація: Міждисциплінарний курс спрямований на вивчення сучасної української та зарубіжної літератури про подорожі, на пізнання культури, історії, звичаїв і традицій інших народів, порівняння їх з українським матеріалом та усвідомлення власної ідентичності, а також на застосування цих знань на практиці у вигляді планувань подорожей, розробки маршрутів на основі літературних творів та складання карти мрій. Окрім докладнішого пізнання різних регіонів України, студенти матимуть змогу дослідити культуру Італії, Індії, Індонезії (Балі), Китаю, Бразилії, Мексики, Куби, Нової Зеландії тощо, а також дізнатись про особливості навколосвітньої подорожі. Курс передбачає детальне прочитання текстів таких сучасних українських та зарубіжних авторів, як Макс Кідрук, Артем Чапай, Богдан Ославський, Артемій Сурін, Леся Воронина, Елізабет Гілберт, Грегорі Робертс, Пітер Мейл тощо. Крім того, передбачено написання тревелога на основі власного досвіду відвідування цікавих місць в Україні або за кордоном (або про рідне місце) у вигляді: оповідання, новели, есе, щоденника, посту або відео для соцмереж, статті для "Вікіпедії" (на вибір студента).

Тип дисципліни: вибіркова

Рік навчання: 3

Семестр: 5

Кількість кредитів: 3 (90 год., 30 ауд. год.: 20 - лекційних, 10 - семінарських; самостійна робота - 60 год.)

Форма контролю: залік

Викладач(і): ст. викл., к.філол.н. Жодані Ірина михайлівна

Результати навчання: ПРН-1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями українською та іноземною мовами усно й письмово, використовуючи їх для організації ефективної міжкультурної комунікації
ПРН-2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати
ПРН-3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти
ПРН-4. Розуміти фундаментальні принципи буття людини, природи, суспільства через їх глибше пізнання
ПРН-5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур і релігій
ПРН-6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих завдань і проблем професійної діяльності
ПРН-11. Знати принципи, технології і прийоми створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів
ПРН-13. Знати й розуміти систему та загальні властивості літератури як мистецтва слова, основні етапи та закономірності історичного розвитку української та світової літератури, жанрово-стильові особливості в різних національних літературах; визначати їхнє місце в літературному процесі
ПРН-14. Аналізувати та інтерпретувати тексти української та світової літератури, усної народної творчості, послуговуючись основними поняттями і термінами сучасного літературознавства, розуміючи основні тенденції та досягнення шкіл і напрямів літературознавства від Античності до сьогодення в контексті світової та української філософсько-естетичної думки
ПРН-18. Знати й розуміти основні поняття й концепції теорії літератури й літературної компаративістики, уміти застосовувати їх у професійній діяльності
ПРН-22. Дотримуватися принципів академічної доброчесності


Спосіб навчання: аудиторний

Необхідні обовязкові попередні й супутні модулі: - Вступ до літературознавства; - Теорія літератури; - Українська література-1, 2, 3 - Савітова література 1,2,3

Зміст дисципліни: Мета курсу - навчити студентів аналізувати сучасні українські та зарубіжні твори про подорожі та виробити навички з написання різножанрових текстів-тревелогів. Основні завдання курсу - навчити студентів: - аналізувати художні тексти на матеріалі української та зарубіжної літератури про подорожі другої половини ХХ - початку ХХІ століть; - усвідомлювати власну ідентичність через порівняння та пізнання інших культур і народів; - створювати різножанрові тексти-тревелоги.


Рекомендована література: 1. Воронина Л. У пошуках Оґопоґо. Київ : Нора-Друк, 2010. 176 с.
2. Ґілберт Е. Їсти, молитися, кохати / пер. Я. Вінницької. Львів : Вид-во Старого Лева, 2015. 416 с.
3. Кідрук М. Любов і піраньї. Київ : Нора-Друк, 2011. 322 с.
4. Кідрук М. Мексиканські хроніки. Історія однієї мрії. Київ : Нора-Друк, 2009. 304 с.
5. Кідрук М. На Зеландію! Харків : КК "КСД", 2014. 256 с.
6. Кідрук М. Подорож на Пуп Землі. Київ : Нора-Друк, 2010. Т. 1. 256 с. ; Т. 2. 224 с.
7. Мейл П. Рік у Провансі / пер. О. Гладкого. Київ : Vivat, 2020. 256 с.
8. Ославський Б. Льонтом. Брустури : Дискурсус, 2015. 184 с.
9. Пагутяк Г. Сентиментальні мандрівки Галичиною. Київ : Піраміда, 2018. 304 с.
10. Робертс Г. Шантарам. Київ : КМ-Букс, 2016. 804 с.
11. Чапай А. Авантюра XL. Київ : Vivat, 2017. 352 с.
12. Чапай А. Подорож із Мамайотою. В пошуках України. Київ : Нора-Друк, 2011. 272 с.

Додаткові джерела:
13. Калинюшко І. В. Подорожня література в сучасній українській, польській та російській літературі: рецепція та типологія // Закарпатські філологічні студії. 2018. Вип. 3. Т. 3. С. 102-106.
14. Розінкевич Н. Українська мандрівна проза початку ХХІ століття: тематика, проблематика, поетика. Київ, 2019. 252 с.
15. Шульгун М. Метажанр подорожі в контексті перехідного художнього мислення (кінець ХХ - початок ХХІ століття). Київ, 2017. 485 с.
16. Шульгун М. Сучасна література подорожей: метажанр, типологія, імагологічний аспект. Київ : Талком, 2016. 416 с.


Форми та методи навчання: лекції, семінарські заняття, самостійна робота

Методи й критерії оцінювання: Максимальна кількість балів -100: Участь у семінарських заняттях - 5Х4=20; Практичні завдання 3Х20 б.=60 самостійна робота - 20;

Мова навчання: українська