А
|
Мета освітньої програми
|
Метою освітньої програми є всебічне формування нової генерації науковців-дослідників високого рівня, здатними вільно орієнтуватися в суперсучасних інформаційних технологіях і гідно представляти Україну в світовому інформаційному та дослідницькому просторі. Підготовка кадрів для проведення досліджень і науково-технічних розробок у галузі проектування та реалізації складних інформаційних систем
|
В
|
Характеристика програми
|
1.
|
Предметна область
|
Об’єкт вивчення: методи та засоби дослідження та створення інтелектуальних інформаційних систем.
.
Цілі навчання: застосування набутих компетентностей.
Компетентності:
1) проектувати та створювати нові програмні та інформаційні системи (мови програмування C, C++, C#, Java, Haskell, Python…);
2) керувати ІТ проектами;
3) розробляти інтернет-сайти на основі знань Інтернет-технологій, Web-технологій, HTML, CSS, Java…;
4) розробляти комп’ютерні ігри (логіка, алгоритми, сюжет, графіка);
5) розробляти системи корпоративного рівня;
6) розробляти мобільні додатки для Android, iOS;
7) розробляти та адмініструвати бази даних реляційні та документоорієнтовані (Oracle, MySQL, MongoDB);
Компетентності формуються на основі умінь:
- аналізувати об’єкт розробки, формулювати вимоги до системи, розробляти специфікації компонентів ІС;
- обирати модель життєвого циклу системи та застосовувати сучасні технології проектування на всіх його стадіях;
- проектувати та моделювати бізнес-процеси, компоненти ІС;
- створювати та досліджувати математичні моделі явищ, процесів і систем для їх ефективної програмної реалізації;
- використовувати методи і засоби інтелектуальної обробки інформації, обчислювального інтелекту, мультиагентних систем, електронної комерції;
- розробляти людино-машинний інтерфейс іх застосуванням Web-технологій і Web-дизайну.
|
2.
|
Основний фокус програми та спеціалізації
|
Підготовка фахівців для проведення досліджень та науково-технічних розробок у галузі проектування та реалізації інтелектуальних інформаційних систем
|
3.
|
Орієнтація програми
|
Професійна
|
4.
|
Особливості та відмінності
|
Інтерактивність навчання (семінари, диспути, форуми), групові проекти, практика в ІЕ компаніях, участь студентів у формуванні навчальних курсів, динамічна модифікація тематичних робочих програм.
|
C
|
Працевлаштування та продовження освіти
|
1.
|
Професійні права
|
Кваліфікація – Аналітик комп’ютерних систем
Аналітик комп’ютерних систем готується для професійної діяльності з узагальненим об’єктом діяльності: розробка, модифікація, експлуатація, супроводження та адміністрування розподілених інформаційних систем, проектування прикладних (інформаційного, лінгвістичного, математичного, програмного, технічного) забезпечень на основі інформаційних технологій із застосуванням інструментальних засобів. На базі циклу професійної і практичної підготовки формується система професійних знань фахівця через такі дисципліни: аналіз та оптимізація бізнес-процесів об’єктів управління, розподілені обчислення, грід-системи і технології хмарних обчислень, методи й системи підтримки прийняття рішень, прийняття рішень в умовах невизначеності, методи, моделі та технології проектування ІС, технологія створення розподілених баз даних і знань, корпоративні інформаційні розподілені системи тощо.
|
2.
|
Продовження освіти (академічні права)
|
Навчання на наступному освітньо-науковому рівні
|
D
|
Стиль та методика викладання
|
1.
|
Підходи до викладання та навчання.
|
Комбінація лекцій, семінарів, дослідницьких практичних занять, виконання проектів, електронне навчання в системі Moodle, самонавчання.
|
2.
|
Форми контролю
|
Усні та письмові екзамени, екзаменаційний перегляд, заліки, захист звіту з практики,захист курсових робіт (проектів), захист кваліфікаційної роботи, комплексний державний екзамен тощо.
|
Е
|
Програмні компетентності
|
|
1.
|
Загальні компетентності
|
- Гнучкість мислення. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне ставлення до усталених наукових концепцій.
- Популяризаційні навички. Здатність провести усну презентацію та написати зрозумілу статтю за результатами проведених досліджень, а також щодо сучасних концепцій в комп’ютерних науках та інформаційних технологіях для нефахівців.)
- Етичні установки. Досягнення необхідних знань і розуміння ролі комп’ютерних наук та інформаційних технологій в суспільстві з метою адекватної роботи за майбутніми професіями та врахування впливу на соціальні проблеми.
|
2.
|
Професійні компетентності
|
- Глибокі знання та розуміння. Здатність використовувати закони й принципи комп’ютерних наук та інформаційних технологій у поєднанні із адекватними математичними інструментами.
- Розв’язання проблем. Здатність формулювати, аналізувати та синтезувати рішення наукових проблем на абстрактному рівні шляхом декомпозиції їх на складові, які можна дослідити окремо в їх більш та менш важливих аспектах.
- Моделювання. Здатність будувати відповідні моделі ситуацій, досліджувати їх для отримання нових висновків та поглиблення розуміння проблеми.
- Комунікаційні навички. Здатність комунікувати з колегами з даної області щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів, здатність робити усні та письмові звіти, обговорювати наукові теми рідною та англійською мовами.
- Дослідницькі навички. Здатність формулювати нові гіпотези та наукові задачі в галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання.
- Уміння учитися. Здатність сприймати ново здобуті знання та інтегрувати їх із уже наявними. Здатність зорієнтуватися на рівні спеціаліста в певній вузькій області, яка лежить поза межами вибраної спеціалізації.
- Додатково для комунікаційної лінії
- Застосування спеціальних знань. Здатність ефективно використати на практиці різні теорії в області комунікації.
- Розвинуті комунікаційні навички. Здатність розуміти шляхи практичного використання комунікаційних навичок, ефективно застосовуючи комунікаційні концепції.
- Навички самокритики. Розуміння факторів, які мають позитивний чи негативний вплив на комунікацію, та здатність визначити та врахувати ці фактори в конкретних комунікаційних ситуаціях.
- Додатково для викладацької лінії
- Застосування спеціалізованих знань. Здатність ефективно використовувати на практиці різні теорії в області навчання.
- Викладацькі навички. Здатність аналізувати шляхи, якими викладацькі навички використовуються на практиці, ефективно застосовуючи основні педагогічні концепції.
- Наставницькі та лідерські навички. Здатність бути наставником молодших колег у вдосконаленні викладацької майстерності.
- Підвищення кваліфікації. Здатність виконувати літературний пошук джерел, які мають стосунок до теорій, здатність їх критично оцінювати, базуючись на фахових у цих областях статтях.
- Здатність бачити й чітко формулювати аналогії між подіями, явищами та теоріями
|
F
|
Програмні результати навчання
|
- Випускники будуть моделі інтелектуальних інформаційних систем для виконання досліджень шляхом планування, виконання та аналізу експериментів, аналізувати отримані результати в контексті існуючих теорій, робити відповідні висновки (включно зі ступенем невизначеності).
- Випускники здобудуть адекватні знання та розуміння, що відносяться до базових областей комп’ютерних наук та інформаційних технологій. Масштаб цих базових знань буде достатнім, щоб успішно стажуватися в одній із наукових груп або ІТ-компаній.
- Випускники будуть володіти достатніми науковими навичками, принаймні в одній області комп’ютерних наук та інформаційних технологій, для того, щоб успішно проводити наукові дослідження під наглядом наставника.
- Випускники будуть здатні розуміти наукові статті в одній із вибраних спеціалізацій. Крім того, вони будуть здатними відстежувати найновіші досягнення в цій спеціалізації (рівень Computing Review), взаємокорисно спілкуючись із колегами.
- Випускники будуть здатні знайти відповідні наукові джерела, які мають відношення до прикладних задач, які необхідно розв’язати.
- Проектувати та створювати нові програмні та інформаційні системи (мови програмування C, C++, C#, Java, Haskell, Python…);
- Керувати ІТ проектами;
- Розробляти інтернет-сайти на основі знань Інтернет-технологій, Web-технологій, HTML, CSS, Java…;
- Розробляти комп’ютерні ігри (логіка, алгоритми, сюжет, графіка);
- Розробляти системи корпоративного рівня;
- Розробляти мобільні додатки для Android, ios;
- Розробляти та адмініструвати бази даних реляційні та документоорієнтовані (Oracle, mysql, mongodb).
- Додатково для викладацької лінії
- Випускники будуть мати достатні знання різних педагогічних теорій, що надасть їм можливість критично аналізувати літературу в області викладання.
- Випускники здобудуть глибоке уявлення про те, як науковий аналіз та рішення задач можуть бути використані для конкретних навчальних програм та поза їх межами.
- Випускники здобудуть розуміння різних інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу різних типів складних управлінських проблем на рівні, що надасть можливість їх працевлаштування в наукових установах, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні концепції наукового менеджменту та ділового адміністрування.
|