Повідомлення
Освітньо-наукова програма Фізика (Теоретична фізика)
- Деталі
- Категорія: Спеціальність 104 «Фізика та астрономія»
Повна назва кваліфікації: Магістр теоретичної фізики (Master of Theoretical Physics)
Офіційна назва програми: Фізика
Галузь знань 10 – Природничі науки
Спеціальність 104 – Фізика та астрономія
Освітньо-наукова програма: Фізика (Теоретична фізика)
Рівень вищої освіти – Магістр
Тип диплома: одиничний.
Обсяг програми: 1 рік 10 місяців, 120 кредитів ЄКТС, з яких:
- 32 кредити – нормативні навчальні дисципліни, 3 кредити – практика;
- 48 кредитів – вибіркові навчальні дисципліни професійної та практичної підготовки та 10 кредитів дисциплін вільного вибору студента в рамках програми НаУКМА;
- 27 кредитів – державна атестація за результатами підготовки та захисту магістерської кваліфікаційної роботи.
Навчальний заклад:
Національний університет «Києво-Могилянська академія»
Акредитуюча організація:
Міністерство освіти і науки України, Акредитаційна комісія України.
Період акредитації: 2010 рік.
Сертифікат про акредитацію спеціальності: Серія НД-ІV; № 1101775;
відповідно до рішення Державної Акредитаційної комісії від 24 червня
2010 р. протокол №84 (Наказ МОН України від 14.07.2010 р. № 1850-Л),
Термін дії сертифіката до 1 липня 2020р.
Рівень: За Рамкою кваліфікацій Європейського простору вищої освіти – кваліфікація другого циклу.
За Національною Рамкою кваліфікацій – 8 рівень.
За Законом України «Про вищу освіту» – другий (магістерський) рівень вищої освіти.
А. МЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ
Підготовка фахівців, здатних планувати наукове дослідження теоретичного або експериментального характеру, здійснювати дослідницьку, науково-педагогічну та спеціальну роботу, пов’язану із застосуванням набутих знань, загальних та спеціальних компетентностей у галузі фізики.
В. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ
1. Предметна область (галузь знань)
- завершення циклу теоретичної фізики,
- математичний апарат сучасної теоретичної фізики,
- спеціалізовані курси, що знайомлять з новими галузями фізики, які знаходяться на передовому краї науки та активно розвиваються.
2. Основний спрямування програми та спеціалізації
Спеціалізована вища освіта в галузі теоретичної фізики.
3. Орієнтація програми
Теоретична дослідницька.
4. Особливості та відмінності
Орієнтація на наукову роботу з можливістю широкого вибору наукової тематики (реалізується завдяки партнерським стосункам з науково-дослідними інститутами м. Києва університетами країн Європи та Північної Америки), кваліфікаційна робота має характер наукового дослідження.
Надаємо комплексну підготовку для успішної роботи в сфері наукових досліджень. Спеціалізовані курси викладають науковці – фахівці з передових галузей фізики. Стажування за кордоном протягом одного-двох семестрів через академічну мобільність. Навички підготовки грантових заявок, навички роботи в команді (колективі дослідників), апробація результатів наукових досліджень.
С. ЗДАТНІСТЬ ДО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ТА ПОДАЛЬШОГО НАВЧАННЯ
1. Здатність до працевлаштування
Може обіймати позиції
- молодший науковий співробітник (у науково-дослідних установах);
- викладач (асистент) (у вищих та середніх навчальних закладах),
- спеціаліст (на підприємствах, фірмах або аналітичних лабораторіях).
2. Подальше навчання
Програма PhD.
D. МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ
1. Підходи до навчання та викладання
Аудиторне навчання у формі лекцій, практичних та семінарських занять, науково-дослідна практика, самостійна робота студентів, консультації.
2. Методи оцінювання
Усні та письмові екзамени, заліки, тези.
E. ПРОГРАМНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Інтегральна компетентність
Здатність ставити та розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з фізики у професійній діяльності або у процесі подальшого навчання, що передбачає застосування певних фізичних теорій та методів і характеризується складністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
- Здатність бути критичним і самокритичним.
- Здатність приймати обґрунтовані рішення.
- Навички міжособистісної взаємодії. Здатність працювати в команді.
- Навички здійснення безпечної діяльності.
- Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
- Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
- Прагнення до збереження навколишнього середовища.
- Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
- Знання і розуміння математичного, теоретичного та експериментального базису сучасної фізики.
- Базові знання з математики та навички їх практичного використання.
- Навички оцінювання порядку величин у різних дослідженнях, точності та значимості результатів.
- Експериментальні навичкироботи із сучасним науковим обладнанням та вимірювальними приладами, обробки та аналізу результатів.
- Здатність виконувати обчислювальні експерименти і використовувати чисельні методи для розв’язання фізичних задач та моделювання фізичних систем.
- Навички моделювання фізичних явищ і процесів.
- Наукове мислення – розуміння будови та поведінки природних і штучних об’єктів, законів існування та еволюції Всесвіту.
- Базові навички виконання теоретичних та експериментальних досліджень у складі наукової групи.
- Навички роботи з джерелами наукової інформації.
- Здатність самостійно навчатися і опановувати нові знання з фізики, астрономії та суміжних галузей.
- Розвинуте відчуття особистої відповідальності разом з професійною гнучкістю.
- Етичні установки – усвідомлення професійних етичних аспектів фізичних досліджень.
- Орієнтація на найвищі наукові стандарти – обізнаність щодо найвідоміших відкриттів та теорій, які суттєво впливали на розвиток фізики, астрономії та інших природничих наук.
- Здатність отримувати додаткові компетентності через вибіркові складові, що стосуються інших видів професійної діяльності.
F. Програмні результати навчання
Здобувач даного кваліфікаційного рівня повинен:
- Мати якісні та кількісні уявлення про ієрархію та рівні організації матерії від мікросвіту до величин масштабів Всесвіту.
- Вміти аналізувати результати експериментальних досліджень з точки зору фундаментальних фізичних законів та в рамках існуючих теоретичних схем.
- Вміти будувати абстрактні моделі фізичних явищ і процесів, їх узагальнювати та віднаходити наслідки, які можна фізично інтерпретувати і спостерігати.
- Бути здатним застосовувати математичний апарат теоретичної фізики та володіти декількома розділами сучасної математики.
- Знати актуальні проблеми сучасної фізики в цілому; володіти інформацією про стан наукових досліджень заданого напрямку у споріднених лабораторіях та наукових центрах (в тому числі і закордонних)
- Вміти вести моніторинг наукової інформації за допомогою бібліотечних каталогів та баз даних міжнародних електронних бібліотек.
- Вміти бачити цілісність фізичної задачі. Широка ерудиція.
- Мати навички проведення теоретичних та/або експериментальних наукових досліджень з окремих спеціальних розділів фізики або астрономії, що виконуються індивідуально та/або у складі наукової групи: планувати дослідження; обирати оптимальні методи та засоби досягнення мети дослідження; знаходити шляхи розв’язання наукових завдань та вдосконалення застосованих методів; упорядковувати, тлумачити та узагальнювати одержані наукові та практичні результати; робити висновки; представляти одержані наукові результати, брати участь у дискусіях із досвідченими науковцями стосовно змісту і результатів власного наукового дослідження.
- Вміти писати наукові статті та готувати презентації наукових результатів. Вміти складати грантові заявки.
- Вміти підготувати конспекти лекцій, навчальних та методичних посібників, планів науково-виробничих практик, методичних матеріалів для написання курсових і дипломних робіт, складання екзаменаційних білетів, складання планів самостійної роботи студента.
- Вміти розкрити суть навчальної дисципліни і її зв’язок з іншими дисциплінами
- Застосовуючи методи візуального спостереження та контролю за допомогою відповідних приладів, вміти встановити потенційно небезпечні ділянки дослідницької лабораторії (виробництва), що створюють загрозу надзвичайних ситуацій (НС); вміти вживати заходів щодо попередження НС, вміти складати інструкції, які регламентують дії персоналу у випадку НС.
- Знати, аналізувати, прогнозувати та оцінювати основні екологічні аспекти загального впливу промислово-технологічної діяльності людства, а також окремих фізичних явищ, наукових досліджень та процесів (природних і штучних) на навколишнє природне середовище та на здоров’я людини.