Повідомлення
Освітня програма "Фізика біологічних систем"
- Деталі
- Категорія: Спеціальність 104 "Фізика та астрономія"
Повна назва кваліфікації: Бакалавр фізики біологічних систем (Bachelor of Physics of Biological Systems)
Офіційна назва програми: Фізика
Галузь знань 10 – Природничі науки
Спеціальність 104 – Фізика та астрономія
Освітня програма: Фізика біологічних систем
Рівень вищої освіти – Бакалавр
Тип диплома: одиничний.
Обсяг програми: 3 роки 10 місяців, 240 кредитів ЄКТС, з яких:
- 142 кредити – нормативні навчальні дисципліни, 6 кредитів – практика;
- 77 кредитів – вибіркові навчальні дисципліни, які складаються з 52 кредитів дисциплін професійної та практичної підготовки та 25 кредитів дисциплін вільного вибору студента в рамках програми НаУКМА;
- 15 кредитів — державна атестація, в тому числі підготовка та захист бакалаврської кваліфікаційної роботи (12 кредитів) та кваліфікаційний екзамен з фізики (3 кредитів).
Навчальний заклад:
Національний університет «Києво-Могилянська академія»
Акредитуюча організація:
Міністерство освіти і науки України, Акредитаційна комісія України.
Період акредитації: 2012 рік.
Сертифікат про акредитацію спеціальності: Серія УД, № 11007233
відповідно до рішення Акредитаційної комісії від 5 жовтня 2012 р.
протокол №98;
Наказ МОНмолодьспорту України від 12.10.2012 р. № 2491 л (на підставі наказу МОН України від 19.12.2016 № 1565);
термін дії сертифіката до 1 липня 2022 року.
Рівень: За Рамкою кваліфікацій Європейського простору вищої освіти – кваліфікація першого циклу.
За Національною Рамкою кваліфікацій – 7 рівень.
За Законом України «Про вищу освіту» - перший (бакалаврський) рівень вищої освіти.
А. МЕТА НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ
Підготовка фахівців, з ґрунтовними знаннями в галузі фізики та біофізики, здатних виконувати професійну діяльність в рамках прикладних технологій на промисловому та лабораторному рівнях, пов’язану із фізикою та біофізикою, брати участь у наукових дослідженнях біофізичного спрямування в державних та приватних дослідницьких центрах.
В. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОГРАМИ
1. Предметна область (галузь знань)
- дисципліни циклів загальної і теоретичної фізики,
- математичні дисципліни, необхідні для засвоєння професійних фізичних дисциплін,
- дисципліни загальної та молекулярної біології, хімічні дисципліни
- дисципліни з чисельних методів та вивчення спеціалізованих програмних засобів, які використовують в науковій роботі в галузях фізики та біологічної фізики.
2. Основне спрямування програми та спеціалізації
Загальна вища освіта в галузі фізики та біологічної фізики.
3. Орієнтація програми
Дослідницька (теорія та експеримент)
4. Особливості та відмінності
Орієнтація на наукову роботу в області фізики біологічних систем (реалізується завдяки партнерським стосункам з науково-дослідними інститутами м. Києва університетами країн Європи та Північної Америки), кваліфікаційна робота має характер наукового дослідження.
Надаємо комплексну підготовку для успішної роботи в сфері наукових досліджень. Навчання відповідає міжнародним стандартам, стажування за кордоном протягом одного-двох семестрів завдяки академічній мобільності. Навички роботи в дослідницькій групі, підготовки наукових презентацій, комунікативні навички, навички роботи зі спеціальним фаховим програмним забезпеченням.
Забезпечуємо високий рівень підготовки з англійської мови та можливість опанувати іншу іноземну мову.
С. ЗДАТНІСТЬ ДО ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ТА ПОДАЛЬШОГО НАВЧАННЯ
1. Здатність до працевлаштування
Найчастіше випускники-фізики працюють у сфері освіти та/або наукових досліджень (фундаментальних або в межах промислових компаній).
Роботодавці усвідомлюють та надають важливого значення тому факту, що випускники-фізики вміють мислити логічно і критично про складні ситуації, та блискуче розв'язувати проблеми/задачі. Разом із високим рівнем математичних знань, навичками програмування та роботи із програмним забезпеченням це відкриває можливість робити успішну кар'єру в будь-якій сфері людської діяльності. Часто випускники обирають IT або фінансово-економічну сферу.
2. Подальше навчання
Магістерська програма.
D. МЕТОДИКА ВИКЛАДАННЯ
1. Підходи до навчання та викладання
Аудиторне навчання у формі лекцій, практичних та лабораторних занять, ознайомчо-наукова та виробничо-наукова практика, самостійна робота студентів, консультації.
2. Методи оцінювання
Усні та письмові екзамени, заліки, тези, кваліфікаційний екзамен.
E. ПРОГРАМНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
Загальні компетентності
ЗК1 |
Здатність здобувати знання |
ЗК2 |
Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. |
ЗК3 |
Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. |
ЗК4 |
Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. |
ЗК5 |
Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій |
ЗК6 |
Здатність бути критичним і самокритичним. |
ЗК7 |
Здатність приймати обґрунтовані рішення. |
ЗК8 |
Знання англійської мови на рівні самостійного володіння. |
ЗК9 |
Навички здійснення безпечної діяльності. Прагнення до збереження навколишнього середовища. |
ЗК10 |
Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. |
ЗК11 |
Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів): здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні |
ЗК12 |
Здатність зберігати та приумножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. |
Спеціальні компетентності
СК1 |
Знання і розуміння теоретичного та експериментального базису сучасної фізики. |
СК2 |
Знання і розуміння математичного апарату сучасної фізики, вміння використовувати математичний апарат у фізичних задачах. |
СК3 |
Навички оцінювання порядку величин у різних дослідженнях, так само як точності та значимості результатів. |
СК4 |
Навички роботи з сучасним науковим обладнанням та вимірювальними приладами, обробки та аналізу результатів |
СК5 |
Здатність виконувати обчислювальні експерименти, використовувати чисельні методи для розв’язання фізичних задач та моделювання фізичних систем |
СК6 |
Навички моделювання фізичних явищ |
СК7 |
Фізична ерудиція – обізнаність з найбільш відомими галузями фізики, підходами та теоріями, які знаходять застосування у багатьох галузях фізики; розуміння будови та поведінки природних і штучних об’єктів, законів існування та еволюції Всесвіту |
СК8 |
Усвідомлення незаперечних стандартів – обізнаність з працями видатних фізиків, розмаїттям фізичних досліджень та теорій і в такий спосіб розвиток власного усвідомлення високих стандартів |
СК9 |
Навички роботи з джерелами наукової інформації |
СК10 |
Базові навички виконання теоретичних та експериментальних досліджень у складі наукової групи |
СК11 |
Біологічна ерудиція — обізнаність з молекулярною та клітинною біологією, принципами функціонування біологічних систем та фізичними моделями і теоріями в біофізиці. |
F. Програмні результати навчання
ПР1 |
Знати, розуміти та бути здатним застосовувати знання з циклу загальної фізики, в тому числі механіки, теорії коливань та хвиль, термодинаміки та молекулярної фізики, електрики та магнетизму, оптики, фізики атома та атомних явищ, фізики ядра. |
ПР2 |
Знати, розуміти та бути здатним застосовувати математичний апарат і чисельні методи до моделювання та розв'язання задач фізичного та загального характеру, мати навички програмування |
ПР3 |
Знати та вміти застосовувати експериментальні методи, теорію вимірювань, вміти обробляти похибки експериментальних вимірювань |
ПР4 |
Знати, розуміти та бути здатним застосовувати знання з циклу теоретичної фізики, в тому числі аналітичної механіки, електродинаміки, квантової механіки, статистичної фізики |
ПР5 |
Знати, розуміти та бути здатним застосовувати фізичні принципи та методи до вивчення біологічних систем, знати експериментальні методи дослідження біологічних об'єктів |
ПР6 |
Знати і розуміти основи хімії, молекулярної та клітинної біології, біологічної фізики. |
ПР7 |
Виконати та захистити курсову роботу оглядового або дослідницького характеру та кваліфікаційну роботу дослідницького характеру; володіти професійною етикою, вміти уникати плагіату |
ПР8 |
Мати навички роботи із сучасним програмним забезпеченням орієнтованим на біофізичну галузь науки |
ПР9 |
Вільно володіти державною мовою, а також англійською мовою для усного і письмового професійного спілкування і, можливо, іншими іноземними мовам |
G. Перелік компонент освітньої програми
Обовʼязкові компоненти ОП
О1 |
Математичний блок |
42 кред. |
О2 |
Блок загальної фізики |
42 кред. |
О3 |
Блок теоретичної фізики |
32 кред. |
О4 |
Гуманітарний блок |
19 кред. |
О5 |
Практика, курсова та кваліфікаційна робота, кваліфікаційний екзамен |
24 кред. |
О6 |
Фізичне виховання |
4 кред. |
|
|
163 кред. |
Вибіркові компоненти ОП
В1 |
Поглиблення знань з фізики та математики |
20 кред. |
B2 |
Програмування |
12 кред. |
В3 |
Блок спеціалізованих дисциплін біологія та хімія |
20 кред. |
В4 |
Дисципліни вільного вибору |
25 кред. |
|
|
77 кред. |
Таблиця 1. Відповідність програмних компетентностей компонентам освітньої програми
|
О1 |
О2 |
О3 |
О4 |
О5 |
О6 |
В1 |
B2 |
В3 |
В4 |
ЗК1 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК2 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК3 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК4 |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК5 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК6 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
ЗК7 |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
|
+ |
|
|
ЗК8 |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
+ |
+ |
+ |
|
ЗК9 |
|
+ |
|
|
+ |
+ |
+ |
|
+ |
+ |
ЗК10 |
|
+ |
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
ЗК11 |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
|
+ |
+ |
+ |
ЗК12 |
|
+ |
|
|
+ |
+ |
|
|
|
|
СК1 |
|
+ |
|
|
|
|
+ |
|
+ |
|
СК2 |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
+ |
+ |
|
СК3 |
|
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
СК4 |
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
+ |
|
СК5 |
+ |
|
|
|
+ |
|
+ |
|
|
|
СК6 |
+ |
|
+ |
|
|
|
+ |
|
+ |
|
СК7 |
|
+ |
+ |
|
|
|
+ |
|
+ |
|
СК8 |
|
+ |
+ |
+ |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
СК9 |
|
|
+ |
+ |
+ |
|
|
|
+ |
|
СК10 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
СК11 |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
+ |
Таблиця 2. Матриця забезпечення програмних результатів навчання компонентам освітньої програми
|
О1 |
О2 |
О3 |
О4 |
О5 |
О6 |
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
ПР1 |
|
+ |
+ |
|
+ |
+ |
|
|
|
|
ПР2 |
+ |
|
+ |
|
+ |
|
|
+ |
|
|
ПР3 |
|
+ |
|
|
+ |
|
|
|
|
|
ПР4 |
|
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
+ |
|
ПР5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
+ |
|
ПР6 |
|
|
|
|
|
|
+ |
|
+ |
+ |
ПР7 |
|
|
|
|
+ |
|
|
|
|
|
ПР8 |
+ |
|
|
|
+ |
|
|
+ |
|
|
ПР9 |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |