Студенти
Публікації
Повний список видань попередніх років можна знайти в бібліографічних покажчиках:
- "Праці професорів та викладачів НаУКМА. 1992-2002 роки"
- "Праці викладачів та професорів НаУКМА. 2003-2007 роки"
- "Праці викладачів та професорів НаУКМА. 2008-2010 роки"
- "Праці викладачів та професорів НАУКМА. 2011-2013 роки"
- "Праці викладачів та професорів НаУКМА. 2014-2016 роки"
- "Праці викладачів та професорів НаУКМА. 2017-2019 роки"
Авторські та колективні монографії
- Психологічна безпека особистості : міжнародна колективна монографія / [Балабанова Л. М., Перелигіна Л. А., Балабанова К. В. … Поліщук В. М., Поліщук С. А. та ін.] ; за заг. ред. І. В. Волженцевої ; Міністерство освіти і науки України, Міністерство освіти Республіки Білорусь, Університет Григорія Сковороди в Переяславі (Україна), Установа освіти «Брестський державний університет імені О. С. Пушкіна» (Білорусь). – Переяслав : Університет Григорія Сковороди в Переяславі ; Брест : БрДУ імені О. С. Пушкіна, 2021. – 889 с.
- Давидюк Н. М. Практикум з юридичної психології / Н. М. Давидюк, А. Я. Боднар ; [рец.: Іванчук М., Копець Л.]. – К. : НВП "Інтерсервіс", 2012. - 119 с. : іл. - Включ. бібліогр.
- Брюховецький В.С. Голубєва М.О., Кирієнко О.В. Реформування системи вступу до вищого навчального закладу: позитиви та перспективи з досвіду НаУКМА. – К. : Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2011. - 190 с.
- Гірник А. М., Атаманчук Г. Політичний менеджмент. Теорія та практика політ технологій. — 2–ге вид., випр. та доп. — Рівне: Перспектива, 2005. — 295с.
- Гірник А. М., Бобро А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження. — К. : Основи, 2003. — 92с. — (Сер. : Актуальні проблеми державної політики).
- Гірник А. М. Права людини в Україні: погляд з середини: Звіт про результати дослідження. — К., 2003. — 40с. — (Сер. : “Б-ка міжнар. кафедри ЮНЕСКО в НаУКМА"). — (Препринт).
Підручники, навчальні посібники
- Психологія сім’ї : навчальний посібник / [В. М. Поліщук, Н. М. Ільїна, С. А. Поліщук та ін.] ; за ред. В. М. Поліщука. – 2-ге вид., допов. – Суми : Університетська книга, 2022. – 281 с.
- Чернобровкіна В. А. Суїцидологія і превенція суїциду : методичні матеріали до навчального курсу : навчально-методичний посібник / Віра Чернобровкіна, Йохан Сіквеленд, Карі Евелін Ареллано Лорентцен ; [за ред. В. Чернобровкіної] ; Національний університет «Києво-Могилянська академія», Центр психічного здоров’я, Кафедра психології та педагогіки, Університетська клініка Акерсхус (Норвегія). – Київ : Дискурсус, 2022. – 78 c. https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/26467
- Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості / стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах : навчально-методичний посібник / [Богданов С. О., Гірник А. М., Залеська О. В., Іванюк І. В., Соловйова В. В., Чернобровкіна В. А., Чернобровкін В. М., Клюзко К. Є. ; заг. ред.: Чернобровкін В. М., Панок В. Г.] ; Національний університет «Києво-Могилянська академія», Кафедра психології та педагогіки, Центр психічного здоров’я та психосоціального супроводу, Український навчально-методичний центр практичної психології і соціальної роботи НАПН України. – Вид. 2-ге, допов. і випр. – Київ : Пульсари, 2021. – 279 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/24550
- Професійне зростання та емоційна підтримка педагогів : методичний посібник / С. О. Богданов, О. В. Залеська, О. В. Федорець, К. Є. Клюзко, О. В. Флярковська ; Міжнародний благодійний фонд «Карітас України», Національний університет «Києво-Могилянська академія», Кафедра психології та педагогіки. – Київ : Пульсари, 2021. – 53 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/21801
- Психологія сім’ї : підручник / [В. М. Поліщук, Н. М. Ільїна, С. А. Поліщук, Ю. Ю. Савченко, С. О. Мисник, Ю. В. Рябко, Г. Д. Шейко] ; за ред. В. М. Поліщука. – Суми : Університетська книга, 2021. – 247 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/24363
- Загальна психологія : семінарські та практичні заняття : методичний посібник. Частина 1 / [укладачі: Боднар А. Я., Яковенко О. В., Лемак Т. В.] ; Національний університет «Києво-Могилянська академія». – [Київ : Дірект Лайн], 2019. – 73 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/18112
- Психолого-педагогічний практикум : [методичний посібник] / Національний університет «Києво-Могилянська академія». – Київ : Дірект Лайн, 2019. – Частина 4. – 72 с.
- Психосоціальна підтримка в кризовій ситуації : методичний посібник для педагогічних працівників / [уклад.: С. Богданов, О. Залеська ; пер. з рос. Т. Дарда]. – Київ : [Пульсари], 2018. – 76 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/14980
- Корекційно-розвиткова програма формування стійкості до стресу у дітей дошкільного віку та школярів «Безпечний простір» : навчально-методичний посібник / [Богданов С. О., Гніда Т. Б., Залеська О. В. та ін. ; заг. ред. : Богданов С. О., Панок В. Г.] ; Нац. ун-т «Києво-Могилян. акад.», Центр психіч. здоров’я та психосоц. супроводу, Укр. навч.-метод. центр практич. психології і соц. роботи НАПН України. – Київ : [НаУКМА], 2017. – 207 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/11847
- Перша психологічна допомога : посібник для тренера / [уклад.: Гірник А. М., Чернобровкіна В. А.] ; Нац. ун-т «Києво-Могилянська академія», Мальтійська служба порятунку. – Київ : Пульсари, 2017. – 91 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/12075
- Підготовка вчителів до розвитку життєстійкості/стресостійкості у дітей в освітніх навчальних закладах : навчально-методичний посібник / [Богданов С. О., Гірник А. М., Залеська О. В. та ін. ; заг. ред.: Чернобровкін В. М., Панок В. Г.] ; Нац. ун-т «Києво-Могилян. акад.», Каф. психології та педагогіки, Центр психіч. здоров’я та психосоц. супроводу, Укр. навч.-метод. центр практич. психології і соц. роботи НАПН України. – Київ : Пульсари, 2017. – 204 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/11848
- Психолого-педагогічний практикум : [методичний посібник / Ідрісов Д. І., Голубєва М. О., Приходькіна Н. О. та ін. ; рец.: А. М. Гірник, Л. В. Копець] ; Нац. ун-т «Києво-Могилян. акад.». – [Київ : Інтерсервіс], 2013–2017. – 3 ч. http://elib.ukma.lan/LOC/CourseReserve/Bodnar_A_Ya/Psykholoho_pedahohichnyy_praktykum_2017.pdf
- Психосоціальна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій : підхід резилієнс : навчально-методичний посібник / [Н. Гусак, В. Чернобровкіна, В. Чернобровкін та ін.] ; Нац. ун-т «Києво-Могилянська академія», Центр психічного здоров’я та психосоціального супроводу, Школа соціальної роботи ім. В. Полтавця, Кафедра психології та педагогіки. – Київ : НаУКМА, 2017. – 91 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/11902
- Яковенко О. В. Інтелект та мислення : психологічний практикум : ч. 1 / Яковенко О. В. ; Нац. ун-т «Києво-Могилян. акад.». – [Київ : Дірект Лайн], 2017. – 44 с. http://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/13371
- Психологія педагогічної діяльності : практикум : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / В. М. Чернобровкін, О. П. Аматьєва, С. А. Саяпіна, М. В. Савченко. – 2-ге вид., допов. – Київ : Слово, 2014. – 174, [1] с. – Micтить бiблioгpaфiю.
- Зінченко А.Г. Захист навколишнього середовища // Корпоративна соціальна відповідальність: моделі та управлінська практика : [підручник / Саприкіна М. А., Ляшенко О., Зінченко А. Г. ... та ін. ; за ред. Редькіна О. С.]. - [К. : Фарбований лис, 2011]. - Розд. 8. - С. 255-267.
- Конык Д., Рендер С. Расставьте сети. Как использовать Интернет в интересах Вашего бизнеса : [пособие]. - К. : Компания ЛИК, 2011. - 120 с.
- Боднар А.Я., Давидюк Н.М., Журат Ю.В. Семінарські заняття курсу «Основи психології та педагогіки» : метод. посіб. – К. : [НВП ІНТЕРСЕРВІС], 2011. – 84 с.
- Яковенко О.В. Психологія розвитку // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 1, тема 2. - C. 29-39.
- Боднар А.Я. Природничо-наукові основи психології // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 1, тема 3. - C. 40-49.
- Музиченко Л.В. Індивідуально-психологічна характеристика особистості // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 1, тема 6. - C. 76-83.
- Голубєва М.О., Чуканова С.О. Педагогіка як сучасна наука // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - C. 109-117.
- Голубєва М.О., Борисов Є.В., Чуканова С.О. Ян Амос Коменський - видатний дидакт Нового часу (XVII ст.) // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - C. 118-127..
- Власюк О.Я. Екологічна самоосвіта як фактор професійного розвитку // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 3, тема 2. - C. 151-163.
- Голубєва М.О., Глигало Ю.В. Соціально-перцептивна компетентність фахівців соціальної сфери як складова професійної підготовки (на прикладі формування компетентності соціального працівника) // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 3, тема 4. - C. 172-181.
- Голубєва М.О., Жарук І.В. Особливості підготовки конфліктологів у ВНЗ США та України (порівняльний аналіз) // Основи психології та педагогіки : метод. посіб. / [Боднар А. Я., Голубєва М. О., Давидюк Н. М. ... та ін.] ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - К. : НВП Інтерсервіс, 2011. - Розд. 3, тема 6. - C. 190-198.
- Гусак Н.,Дмитришина Н., Зінченко А. … [та ін.]. Формування толерантного ставлення до дітей, яких торкнулася проблема ВІЛ/СНІДу: особливості підготовки волонтерів : метод. посіб. - К. : МБФ «Міжнародний Альянс з ВІЛ/СНІД в Україні», 2011. - 128 с.
- Копець Л.В. Психологія особистості: Навч. посіб. / НаУКМА; Рец. : В. О. Татенко, В. П. Казмиренко. — К. : Вид. дім “Києво-Могилянська академія”, 2007. — 460с.
- Васьківська С.В. Технологія консультування: організація консультативної взаємодії: Зб. матеріалів. — К. : Главник, 2005. — 96с. — (Серія “Психологічний інструментарій").
- Зубко В.М. Рейтингова система оцінювання знань студентів (Києво-Могилянський варіант) / НаУКМА. — К. : Вид. дім “Києво-Могилянська академія”, 2005. — 20с.
- Рибалка В.В. Особистісно центроване консультування клієнтів із патогенною психодинамічною неконгруентністю: Метод. посіб. / АПН України; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К. : КМПУ ім. Б. Д. Грінченка, 2005. — 54с. : рис., табл.
- Васьківська С.В. Основи психологічного консультування: Навч. посіб. — К. : Четверта хвиля, 2004. — 255с.
- Гірник А.М., Бобро А. Конфлікти: структура, ескалація, залагодження: Навч. посіб. — 2–ге вид. / Укр. акад. держ. упр. при Президентові України; Центр досліджень адміністративної реформи. — К. : Основи, 2004. — 172с.
- Рибалка В.В. Психологія професійного самовизначення для здорових старшокласників: Метод. рекомендації / АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К. : ІПППО АПН України, 2004. — 25с.
- Копець Л.В. Основи психології: Метод. посіб. / НаУКМА. — К. : Вид. дім “КМ Академія” 2003. — 59с.
- Копець Л. В. Психологія особистості: Метод. посіб. / НаУКМА. — К. : Вид. дім “КМ Академія”, 2003. — 39с.
- Копець Л. В. Соціальна психологія: Метод. посіб. / НаУКМА. — К. : Вид. дім “КМ Академія”, 2003. — 49с.
- Рибалка В. В. Методологічні питання наукової психології (досвід особистісно центрованої систематизації категоріально-поняттєвого апарату): Навч.-метод. посіб. / АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. — К. : Ніка-центр, 2003. — 204с.
- Рибалка В. В. Основи практичної психології : Підруч. / В. В. Рибалка, В. Г. Панок, Т. М. Титаренко та ін. — К. : Либідь, 2003. — 536с.
- Рибалка В. В. Психологія: Підруч. / В. В. Рибалка, Ю. Л. Трофімов, П. А. Гончарук та ін. — 4–е вид., стереотип. — К. : Либідь, 2003. — 560с.
Публікації/статті
Cтатті Матеріали конференцій Інше
Статті Матеріали конференцій Інше
У виданнях НаУКМА В інших виданнях України Інше У виданнях НаУКМА В інших виданнях України У виданнях НаУКМА У фахових українських виданнях (перелік ВАКу) В інших виданнях України Інше У виданнях НаУКМА У фахових українських виданнях (перелік ВАКу) В інших виданнях України2022
Cтатті
Матеріали конференцій
2021
Cтатті
Матеріали конференцій
Інше
2020
Cтатті
Матеріали конференцій
2019
2018
Cтатті
Матеріали конференцій
2017
Статті
Матеріали конференцій
2016
2015
2014
2012
2011
2006
2005
2004
2003
Анотації курсів
Антропологія
Антропологія — біологічна наука, що вивчає тілесну природу людини, її походження і подальший розвиток, близько стоїть до суспільних наук, також наука про походження й еволюцію людини, утворення людських рас і про нормальні варіації фізичної будови людини.
Аспірантський дослідницький семінар
Викладання в системі вищої освіти (Розробка та планування освітніх компонентів)
Викладання в системі вищої освіти
Викладацька практика
Вікова психологія
Психічний розвиток особистості, його закономірності, динаміка та рушійні сили. Особливості психічного розвитку на різних етапах життя (від народження до старості). Основні теорії психічного розвитку, вікові періоди кризи та розквіту особистості.
Вступ до спеціальності
У "Вступі до спеціальності" розглядаються система психологічної служби та заклади науково-дослідної, прикладної та практичної психології в Україні; виробничі функції, типової задачі діяльності фахівця з психології та уміння щодо вирішення типових задач діяльності; загальні вимоги до властивостей і якостей випускника вищого навчального закладу; етичні аспекти професійної діяльності психолога; вимоги до державної атестації випускників вищих навчальних закладів; освітньо-професійна програма та навчальний план підготовки бакалавра психології; форми організації навчального процесу та самостійної роботи у вищих навчальних закладах, а також нормативні документи, що регламентують права та обов'язки студентів вищих навчальних закладів.
Геронтопсихологія
Геронтопсихологія – розділ геронтології та вікової психології, який вивчає особливості психіки та поведінки людей віку пізньої дорослості; тобто, закономірності, механізми, психічні факти і явища, які визначають процес розвитку людини у старості. Вона досліджує стабільність і зміну поведінки та досвіду людей у пізньому віці.
ДЕК
Дитяча психотерапія
Метою курсу є ознайомлення студентів з основними сучасними підходами до психотерапії дітей та підлітків, а також з її організаційними, психотехнічними та процесуальними аспектами. Основні компетентності, що розвиває курс: знання із загально-теоретичних питань дитячої психотерапії - її сутності, мети, вихідних принципів; використання психодіагностичних методик у роботі з дітьми, знання особливостей побудови терапевтичних стосунків з дитиною; орієнтування в сучасних підходах до психотерапії дітей та підлітків; знання принципів, шляхів і засобів укладання контракту з батьками про психотерапію дітей; уміння аналізувати кейси дитячої психотерапії
Диференціальна психологія
У курсі вивчаються індивідуальні відмінності між людьми та між групами людей, їх природа, чинники та наслідки. Програма курсу охоплює теорії індивідуальних відмінностей, класичні та сучасні типології, категорії індивідуальних відмінностей, які аналізуються в сучасній психології та мають значення в практичній діяльності людей. В курсі розвиваються навички діагностики та експертної оцінки індивідуальних відмінностей суттєвих для навчання, соціальної адаптації та професійної діяльності.
Експериментальна психологія
Метою вивчення курсу "Експериментальна психологія" є оволодіння знаннями щодо основ планування, організації та проведення експериментального психологічного дослідження, набуття умінь та навичок сумісної діяльності з досліджуваними в різних типах експериментальних ситуацій, а також обробки, аналізу та узагальнення одержаних в ході досліджень даних.
Засвоєння курсу збагачує студентів теоретичними знаннями з історії становлення та сучасного стану розвитку експериментальної психології; принципів організації та проведення психологічних експериментів; методів статистичної обробки даних дослідження; вимог щодо підготовки та написання наукового звіту за результатами психологічного експерименту. Також студент має змогу застосовувати отримані знання в практичній діяльності, а саме: розробляти програму і методику психологічного експерименту; проводити математико-статистичну обробку даних та якісний аналіз результатів дослідження; оформляти результати дослідження у вигляді наукового звіту.
Етика дослідницької діяльності психолога
Етика професійної діяльності психолога
Метою курсу є набуття компетенції майбутніх психологів щодо основних етичних норм різних сфер наукової та практичної професійної діяльності; виявлення та розкриття основних проблем психологічної, тренерської та психотерапевтичної практики. Курс має на меті вивчення характеристик основних етичних категорій, пов'язаних з професійною діяльністю психолога, розгляд основні етапи становлення професійної етики, етичні аспекти порушення конфіденційності в роботі психолога, практичні навички отримання "поінформованої згоди", складання контакту на надання психологічної допомоги, тощо.
Загальна психологія
Предметний зміст та основні методи загальної психології як науки; особливості розвитку психіки в енто-, філо- й атрогенетиці; природничо-наукові основи психології, зміст, властивості, механізм пізнавальних й емоційно-вольових процесів та етапів, індивідуально-типологічна характеристика особистості, особистість у соціумі, життєвий шлях і життєвий світ особистості.
Застосунки цифрової науки для наукового дослідження
Зоопсихологія та порівняльна психологія
Запропонований курс висвітлює наукові підходи становлення психології та поведінки тварин, порівняльні характеристики норми, аномалії, патології психічних проявів людини і тварин; основні форми поведінки тварин; властивості психічної діяльності тварин; походження свідомості людини. Студенти навчаються порівнювати, аналізувати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки щодо пояснення різних форм поведінки тварин (шлюбні церемонії, батьківську поведінку, домінування, ігрову поведінку, наслідування); оперувати спеціальними науковими поняттями і теоріями.
Історія психології
У курсі розкривається своєрідність психології як науки, її історичне минуле і сьогодення, вивчаються впливові психологічні концепції, наукові школи, теорії, аналізується наукова діяльність видатних психологів, розглядаються ідеали на норми наукового пізнання, вивчаються основні першоджерела - пам'ятники психологічної думки.
Кваліфікаційна робота
Кваліфікаційна робота – самостійне наукове дослідження, яке має наукову новизну, практичне значення і виконане на актуальну тему. В ній студент має продемонструвати вміння визначати дизайн дослідження, використовувати поняттєвий апарат сучасної психологічної науки; навички систематизації та узагальнення першоджерел з проблеми, добору якісних та кількісних методів проведення психологічного дослідження відповідно до його мети та завдань, планувати його етапи, кількісно і якісно інтерпретувати його результати; готовність до самостійної професійної діяльності в умовах ринкової економіки.
Клінічна психологія
Метою курсу є оволодіння знаннями щодо провідних проблем і завдань сучасної клінічної психології; методів і засобів діагностики психічних відхилень, диференціації психологічних феноменів та психопатологічних синдромів, психологічних особливостей людей, що страждають на різні захворювання, щодо психології взаємин пацієнта і медичного працівника, психопрофілактичних, психокорекційних та психотерапевтичних засобів допомоги пацієнтам, теоретичних аспектів психосоматичних і соматопсихічних взаємовпливів, а також набуття практичних умінь та навичок застосування основними методів клінічної психології
Колегіальне оцінювання в науковій і освітній практиці (peer-rewier)
Комплексний кваліфікаційний екзамен
Атестація випускників освітньо-професійної програми спеціальності 053 Психологія проводиться у формі Комплексного кваліфікаційного екзамену з психології й Комплексного кваліфікаційного екзамену з галузевої психології / захисту кваліфікаційної (дипломної) роботи відповідно до вимог освітньопрофесійної програми та завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: «Магістр психології». Атестація здійснюється відкрито і публічно.
Комунікативний практикум
Курс має практичне спрямування та покликаний спряти комунікативній компетентності психологів та інших зацікавлених майбутніх професіоналів в отриманні практичних навичок ефективного спілкування. В курсі через практичні заняття вивчається спілкування в професійній діяльності психолога, закономірності і ключові феномени професійного спілкування, практичні технології конструктивного спілкування: прийоми активного слухання, впливу, розуміння та діалогу, технології самопрезентації та зворотного зв'язку. Курс широко охоплює методи діагностики комунікативного потенціалу особистості та методи розвитку компетентності в спілкуванні.
Курс "Практика викладання фахових дисциплін"
Курс спрямований на формування навичок студентоцентрованого викладання й здатності моделювати навчальні події та форми аудиторної роботи у відповідності до визначених навчальних результатів. Аспіранти розвинуть навички викладання психологічних дисциплін (в рамках навчального плану підготовки студентів бакалаврської та магістерської програм НаУКМА за спеціальністю "Психологія", вміння моделювати навчальні події і взаємодіяти зі студентами в аудиторії під час проведення занять, апробують поєднання аудиторного і дистанційного навчання, уміння застосовувати форми оцінювання результатів навчання, а також здатність налагоджувати комунікацію і вирішувати проблемні ситуації під час проведення занять, діяти толерантно і демонструвати принципи академічної доброчесності і високої академічної культури. Ознайомлення з особливостями проведення занять за фаховим спрямуванням дасть можливість сформувати власну викладацьку стратегію і поглибити знання щодо організації навчання за фахом. Колегіальне оцінювання і само-оцінювання результатів навчання сприятиме розумінню напрямків подальшого розвитку власних викладацьких компетентностей.
Курсова робота
Написання курсової роботи є одним з важливих етапів професійної підготовки студентів в вузі.
Курсова робота з психології є завершеним, самостійним науковим дослідженням, має теоретичну новизну і практичну значущість, виконана на актуальну тему.
Цілі курсової роботи такі:
- систематизація, закріплення і поглиблення теоретичних знань;
- застосування психологічних знань при вирішенні конкретних дослідницьких задач;
- вдосконалення навичок самостійної роботи і оволодіння прийомами наукової діяльності;
- перевірка умінь студентів будувати емпіричне дослідження, працювати з методиками, інтерпретувати, статистично обробляти первинні дані.
До курсових робіт з психології пред'являється низка вимог. Перш за все, тема курсової роботи повинна бути актуальною. Ця вимога задовольняється шляхом вибору питань і проблем, недостатньо розроблених в науці, що має важливе значення для майбутньої практичної діяльності молодого фахівця, а також пов'язаних з сучасними проблемами психологічної науки і практики.
Лідерство і розвиток
Магістерська робота
Кваліфікаційна робота – самостійне наукове дослідження, яке має наукову новизну, практичне значення і виконане на актуальну тему. В ній студент має продемонструвати вміння визначати дизайн дослідження, використовувати поняттєвий апарат сучасної психологічної науки; навички систематизації та узагальнення першоджерел з проблеми, добору якісних та кількісних методів проведення психологічного дослідження відповідно до його мети та завдань, планувати його етапи, кількісно і якісно інтерпретувати його результати; готовність до самостійної професійної діяльності в умовах ринкової економіки.
Математичні методи в психології
Навчальна дисципліна дає уявлення про сучасні можливості математичних методів щодо забезпечення достовірності результатів психологічних досліджень. Метою курсу є вивчення та застосування засобів та методів обробки інформації, статистичних критеріїв, засвоєння способів побудови науково обгрунтованих висновків про дослідження даних у різних сферах діяльності психологів. У результаті вивчення курсу студенти отримають теоретичні знання та практичні навички роботи в пакеті Microsoft Excel, необхідні для розуміння професійних публікацій, самостійного використання основних математичних методів аналізу даних, підготовки презентацій та звітів за результатами аналізу.
Менеджмент освітніх і наукових проєктів
Методика викладання психології
У змісті навчальної дисципліни "Методика викладання психології" розглядаються питання, що розкривають вимоги до стратегії викладання психологічного знання як системи, до методики, форм, організації, прийомів і методів викладання психології, а також методичні підходи до вивчення деяких конкретних тем курсу психології.
Методика викладання у вищій школі
Психолого-педагогічні проблеми викладання у вищій школі, організація освітнього процесу, методичні прийоми ведення лекцій, семінарів та інших форм аудиторних занять. Підготовка слухачів до практичного опанування основними формами викладання у вищій школі, керівництва науково-пошуковою роботою студентів.
Методика та організація психологічного тренінгу
Навчальна дисципліна «Методика та організація психологічного тренінгу» спрямована на системне засвоєння принципів і методики проведення психологічного тренінгу. В курсі розглядаються вимоги до успішної організації психологічного тренінгу, питання етики, комунікативних технік і ролей тренера, аналізуються прийоми і методи, послідовність і специфіка дій тренера на різних етапах роботи з групою. В процесі навчання у студентів формуються уміння і навички, необхідні для розробки і проведення тренінгів в різних парадигмах роботи.
Методологічний семінар
Методологічні та теоретичні основи психології
Курс спрямований на формування у студентів знань про основні теоретичні і методологічні проблеми сучасної психології, її категоріальний апарат, методологічні принципи і ключові теоретичні проблеми. Зміст курсу спрямований на поглиблення і розширення знань про напрями розвитку теоретичної психології, застосування методичного апарату для отримання емпіричних фактів та методів їх інтерпретації з метою перетворення емпіричного знання в теоретичне.
Програмні компетентності і результати засвоєння курсу полягають у: здатності магістрів спеціальності "Психологія" орієнтуватись у вітчизняних теоретико-методологічних підходах до вивчення психічних явищ (системному, структурному, функціональному, діяльнісному, культурно-історичному, суб'єктному, феноменологічному, наративному, герменевтичному, вчинковому) та методологічних принципах дослідження (детермінізму, системності, розвитку); знанні зарубіжних психологічних теорій та підходів (психодинамічні, біхевіористичні, когнітивні, екзистенційні, гуманістичні, феноменологічні теорії); розумінні сутності соціального конструкціонізму та його впливу на методологічні трансформації сучасної психології; розрізненні етапів розвитку психології як класичної, некласичної та постнекласичної науки; умінні визначити методологічний базис та категоріальний апарат власного науково-психологічного (магістерського) дослідження, на основі яких визначатиметься його дизайн.
Методологічні та теоретичні проблеми психології
Методологія та організація наукових досліджень
Курс знайомить студентів з методологічними основами,
проблематикою, рівнями, етапами наукових досліджень в галузі психології; правилами
формування поняттєвого апарату, методами дослідницької роботи, статистичними методами
обробки даних; правилами оформлення психологічного дослідження.
Нейропсихологія
Метою курсу є вивчення закономірностей взаємозв'язку структури та функціонування головного мозку з психічними процесами, емоційними та поведінковими проявами людини; розуміння вікових особливостей функціонуванні головного мозку; нейропсихологічних передумов розвитку особистості, появи нейропсихологічних дисфункцій та психологічних порушень; нейропсихологічних основ психотерапії, ознайомлення з механізмами ефективного навчання, розвитку здібностей та психологічного здоров'я, що допоможе майбутнім спеціалістам підвищити свою фахову культуру, ознайомитись з сучасними підходами до розуміння, діагностики та корекції нейропсихологічних порушень у дітей та дорослих, набути компетентності у розвитку та підтримці власного психологічного здоров'я та працездатності.
Організаційна психологія
Організаційна психологія. Мета курсу полягає у наданні студентам знань щодо загальних основ психології організацій та групи як об'єкта управління і основи організації; соціально-психологічної структури організації; передумов та кроків створення організації; типів організаційних структур та життєвого циклу організації; змісту, структури та психологічних компонентів управління в організаціях; організації ефективної комунікації в організаціях; клімату організації та корпоративної культури; підбор, розстановки, оцінки та атестації кадрів; формування ефективної роботи команди; психологічних аспектів індивідуальної кар'єри та формування іміджу керівника; психологічного забезпечення впровадження інновацій в організаціях; попередження та розв'язання управлінських конфліктів в організаціях. Основні компетентності, що розвиває курс, полягають у знаннях: змісту та психологічних особливостей, структури та основних складових організації; основних чинників становлення сприятливого клімату в колективі; закономірностей ефективної комунікації в організації; основних напрямків управління конфліктами в організації; методів дослідження психологічних аспектів управління персоналом; уміннях: володіти методами організації та проведення комплексних психологічних досліджень у виробничо-управлінській сфері; використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення психологічних проблем управління в організаціях; діагностувати типові проблемні ситуації на індивідуальному рівні, рівні виробничого колективу, організації; застосовувати та адаптувати методи соціометрії, референтометрії, експертних оцінок та ін.; забезпечувати консультативну роботу з керівниками, виробничими колективами, організаціями; надавати психологічну допомогу керівникам для психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціях; прогнозувати використання резервів розвитку персоналу організації; вміти проводити управлінське консультування; консультувати керівників та відповідальних працівників установ з питань використання нових соціальних технологій, моделювання соціальних процесів з метою ефективної організації виробничої діяльності, поліпшення соціальних умов життєдіяльності організації.
Основи індивідуального консультування
Сфера практичної професійної діяльності психолога, пов'язана з наданням допомоги потребуючим її людям у вигляді порад, рекомендацій щодо вирішення життєвих психологічних проблем. Такі рекомендації клієнт отримує на основі особистого спілкування з ним психолога-консультанта як підсумок аналізу проблеми, вивчення того, як вона виникла в житті клієнта.
В психологічному консультуванні психолог працює з людьми, які відчувають труднощі в повсякденному житті. Спектр проблем справді широкий: труднощі на роботі (незадоволеність роботою, конфлікти з колегами і керівниками, можливість звільнення), невлаштованість особистого життя і негаразди в сім'ї, погана успішність у школі, брак впевненості в собі та самоповаги, болісні вагання в прийнятті рішень, труднощі у встановленні міжособистісних відносин тощо[1].
Основи психологічного тренінгу
Дисципліна " Основи психологічного тренігу " спрямована на забезпечення практичної компетентності з проблем планування, організації та проведення соціально-психологічного тренінгу(СПТ) в різних видах тренінгових груп, а також щодо особливостей роботи та особистого впливу ведучого на формування позитивної особистісної та групової динаміки учасників СПТ. Основною метою курсу є забезпечення знання методик проведення та організації СПТ, його структури та особливості ролі ведучого, а також - обізнаність щодо тренінгового періоду та посттренінгового супроводу учасників СПТ.
Основи психосоматики
Метою дисципліни є підготавка майбутніх фахівців до психологічно обґрунтованого
вирішення комплексу актуальних проблем у професійній сфері практичного психолога, засвоєння
студентами основних положень і методів психосоматики в їх додатку до завдань практичної
психології.
Основи психотерапії
Метою курсу є орієнтування студентів в основних підходах психологічного впливу під час консультативної, колекційної та психотерапевтичної взаємодії із клієнтами. Надати повну картину існуючих методів та методик в їх практичному застосуванні.
Завдання дисципліни та її місце в навчальному процесі визначаються основними питаннями курсу і збагачують студентів знаннями, вміннями і навичками. До них ми відносимо такі: вивчення основних сфер використання технологій психотерапевтичного впливу; розгляд основних методів психотерапевтичного впливу; правила та стандарти використання окремих методів та методик; сучасні методи психотерапевтичного впливу; клієнт та особливості його особистості в розрізі психотерапевтичного впливу.
Патопсихологія
Курс "Патопсихологія" вивчає проблеми типології порушень психічних процесів, властивостей та станів при різних видах патології людини. До структури курсу входить вивчення базових категорій теоретичного апарату, принципів використання експериментально-психологічних методів з метою клінічної діагностики порушень сприймання, довільних рухів та дій, мови та пам'яті, патології мислення, емоційно-вольової сфери, свідомості та самосвідомості, особистості та її змін і аномалій.
Навчальна програма призначена для підготовки психологів з метою навчити діагностиці в психоневрологічних закладах, здійсненню контролю за динамікою хворобливих станів, підготовити до участі в розв'язанні практичних завдань психіатричної клініки.
В процесі вивчення дисципліни студенти оволодівають теоретико-методологічними та прикладними аспектами патопсихології у зв'язку із сучасними досягненнями психологічної науки в галузі психотерапевтичної допомоги, дослідженнями в сфері вивчення особистості, вимогами до сучасного фахівця-психолога.
Педагогіка
Педагогіка - це наука, яка вивчає і має на меті удосконалити процеси навчання, виховання та розвитку людини. Особливістю педагогіки є те, що вона не є наукою самодостатньою, зосередженою на собі самій, як це характерно для інших наук - природознавчих чи гуманітарних. Так само як і медицина, агрономія, юриспруденція чи наука управління, педагогіка спрямовує свої зусилля на покращення потрібної для суспільства форми діяльності.
Педагогіка вищої освіти
Синкретична дисципліна, що базується на основних положеннях дидактики, загальної психології, освітнього менеджменту, андрогогіки. Складається з трьох частин. Розглядає питання, пов’язанні з управлінням вищою освітою в Україні, особливостями сучасних форм, методів, принципів навчання у ВНЗ.
Педагогічна психологія
Курс висвітлює проблеми соціально-психологічної специфіки навчання та виховання інтелектуальних та особистісних взаємодій, які виникають в процесі учбової діяльності. Поруч з теоретичними матеріалами основних концепцій та провідних теоретичних досліджень в ньому широко представлено різноманітні формуючі психолого-педагогічні техніки.
Перша психологічна та домедична допомога
Практично орієнтований курс навчає надавати першу допомогу у надзвичайних ситуаціях. Курс передбачає опанування серцево-легеневої реанімації на манекені. Широко використана емонстрація фрагментів відеофільмів за темою перша домедична допомога. Опанування навичок першої психологічної та домедичної допомоги здійснюється в процесі виконання вправ та моделювання кризових ситуацій.
Практика виробнича
Психологічна виробнича практика передбачає розвиток професійних здібностей, проведення психодіагностичного обстеження, психокорекційної, психопрофілактичної та психоконсультативної роботи.
Професія психолога вимагає від нього знань та умінь роботи з людьми різного віку та соціального статусу, тому метою різних видів психологічної практики є засвоєння, закріплення, поглиблення, творче використання теоретичних та методичних знань, оволодіння студентами практичними вміннями та основними навичками прикладної психологічної діяльності в закладах різного типу, в яких працюють фахівці з психології: школи, гімназії, ліцеї, коледжі, вищі навчальні заклади, центри психологічних соціальних служб для молоді, центри зайнятості тощо.
Практика діагностична
Пріоритетна мета діагностичної практики – актуалізація у студентів сучасних психолого-педагогічних знань щодо організації та здійснення різноманітних форм діагностичної функції практичного психолога, розвиток прогностичних, діагностичних та організаторських вмінь та навичок.
Програма психодіагностичної практики передбачає формування професійної та психологічної компетентності студентів.
Програми включає два блоки (за вибором студента):
1. Організація та проведення діагностичної роботи в умовах навчального закладу.
2. Організація та проведення діагностичної роботи в інших організаціях, підприємствах і установах.
Під час практики студенти навчаються самостійно здійснювати вибір форми діагностичного обстеження; визначати психодіагностичний інструментарій та обстежувати психіку індивіда з метою встановлення психологічного діагнозу.
Студент повинен навчитися визначати діагностичну мету, задачі дослідження, коректно обробляти та інтерпретувати отримані дані, грамотно поставити психологічний діагноз або прогноз, доречно використовувати психологічну термінологію.
Практика комплексна
Практика спрямована на ознайомлення студентів зі специфікою їх майбутньої професійної діяльності, формування професійних компетенцій, проводиться з метою закріплення та поглиблення теоретичних знань, формування світогляду, мотивації професійного розвитку, стилю поведінки, професійної етики за допомогою ознайомлення студентів з установами різного профілю, в яких здійснюють професійну діяльність психологи. Практика покликана сприяти у студентів першокурсників усвідомленню себе представниками професійної спільноти.
Практика ознайомча
Практика спрямована на ознайомлення студентів зі специфікою їх майбутньої професійної діяльності, формування професійних компетенцій, проводиться з метою закріплення та поглиблення теоретичних знань. спрямована на формування світогляду, стилю поведінки, професійної етики за допомогою ознайомлення студентів з установами різного профілю, в яких здійснюють професійну діяльність психологи.
Introductory practice
Abstract
Practice is aimed at familiarizing students with the specifics of their future professional activities, forming professional competencies, and is conducted with the aim of consolidating and deepening theoretical knowledge. aimed at forming a worldview, behavioral style, and professional ethics by introducing students to institutions of various profiles in which psychologists carry out their professional activities.
Практика педагогічна
Педагогічна асистентська практика магістрантів НаУКМА є складовою частиною процесу підготовки випускників університету до викладацької діяльності. Педагогічна практика відіграє значну роль в навчальному процесі Національного університету "Києво - Могилянська академія", тому що навчальні заклади такого рівня готують не просто фахівців - практиків, а професіоналів, які здатні акумулювати класичні методи викладання та сучасні педагогічні технології, використовувати їх при навчанні студентів ВНЗ I - IV рівнів акредитації в Україні.
Досвід організації навчального процесу, моніторингу та кінцевого оцінювання знань, види контролю якості знань та рейтингова система, особливості проведення лекцій та групових занять з використанням сучасних методів навчання в межах концепції Liberal Art Education у системі вищої освіти.
Практикум з загальної психології
Метою викладання дисципліни "Практикум із загальної психології" є формування знань про специфіку дослідження когнітивної, емоційно-вольової сфер, індивідуально-типологічних та мотиваційних властивостей особистості, вміння і навички проведення психологічних досліджень, аналізу та інтерпретації отриманих результатів.
Завдання курсу:
" Оволодіння студентами категоріально-термінологічним апаратом психології;
" Засвоєння основних понять та розвиток понятійного мислення;
" Ознайомлення студентів з факторами розвитку особистості, умовами її становлення;
" Реалізація системного підходу до висвітлення проблем структури особистості, регуляції діяльності, спілкування як багатопланового процесу; розвитку особистості у діяльності та спілкуванні;
" Ознайомлення студентів з основними властивостями та закономірностями, віковими та індивідуальними особливостями розвитку уваги, відчуттів, сприймання, мислення та уяви людини;
" Ознайомлення із вимогами та етичними аспектами проведення психологічних досліджень;
" Оволодіння навичками виконання професійно-орієнтованих завдань з психології.
Практикум з медіації
Метою курсу є ознайомлення з механізмами, феноменами та закономірностями міжособистісної конфліктної взаємодії, а також набуття базових умінь і навичок медіації.
Планом передбачені лекційні, семінарські і практичні заняття, проходження практики проведення медіації з реальними клієнтами , а також написання контрольної роботи. На лекціях планується демонстрація відеоматеріалів за темою занять, застосування елементів тренінгу та організація дискусії, а практичні заняття будуть проведені у формі психологічного тренінгу.
Прикладна етика у практиці сучасних наукових досліджень
Психоаналітичні підходи в психосоматиці
Курс охоплює основні теоретичні положення психоаналітичних підходів до розуміння психосоматики, завдання та методологічні принципи аналізу і формування практичних навичок діагностики, диференційної діагностики та корекції психологічного стану осіб з психосоматичними розладами. В курсі розглядаються також види психосоматичних порушень окремих систем організму і відповідні методи психоаналітичної психотерапевтичної допомоги при цих розладах. Специфічні компетентності, що формуються у процесі вивчення курсу, полягають у: знаннях щодо специфіки розуміння психосоматичних розладів з позицій класичних і сучасних психоаналітичних підходів; орієнтації у засобах психоаналітичної інтерпретації матеріалу, задіяного у процесі аналізу, з метою розкриття психосоматичної хвороби як семіотичної системи та індивідуальних форм її смислової інтеграції в свідоме та несвідоме психічне життя пацієнта; первинних вміннях будувати стратегічні лінії аналізу психосоматичних симптомів у процесі психоаналітичної терапії (на матеріалі реальних кейсів).
Психодіагностика
Предметом вивчення навчальної дисципліни є знання про специфіку та закономірності винесення валідних і надійних суджень, за допомогою яких здійснюється кваліфікація рівня і особливостей психіки людини та психічного розвитку учнів початкової ланки освіти.
Психологічна діагностика в клінічній психології
Курс спрямований на формування у студентів професійної компетенції в галузі психологічної діагностики у клінічній сфері. В результаті опанування програми студент має знати основні патопсихологічні симптоми і синдроми, вміти планувати і проводити клінічне психодіагностичне дослідження, володіти технікою побудови інтерпретаційних схем при аналізі результатів психодіагностичного дослідження, володіти навичками клінічної діагностики психічних і поведінкових порушень
Психологічна реабілітація посттравматичних станів
Метою курсу є орієнтування студентів в основних підходах до психологічної реабілітації, загальній структурі проведення психореабілітаційної роботи, її етапах та основних методах. Завдання дисципліни та її місце в навчальному процесі визначаються основними питаннями курсу і збагачують студентів знаннями, вміннями і навичками. А саме: вивчення основних сфер та напрямків використання психологічної реабілітації; вивчення принципів та методів здійснення психологічної реабілітації; вивчення сучасних світових та вітчизняних підходів до психологічної реабілітації; вивчення вітчизняних особливостей психологічної реабілітації.
Психологія влади
Дисципліна «Психологія влади» спрямована на вивчення соціально-психологічного змісту
влади, її міжособових характеристик, інтерсуб’єктного підґрунтя владно-підвладних
стосунків. Програма курсу розкриває категоріально-поняттєвий апарат дисципліни, зміст
соціально-психологічних підходів до проблеми влади, специфіку сучасних поглядів на
владно-підвладну взаємодію, особливості функціонування влади в різних сферах
життєдіяльності. Самостійна робота студентів реалізовується у вигляді прогнозування
поведінки носіїв влади, опанування засобів допомоги у зв’язку з владно-підвладним змістом
стосунків.
Психологія впливу
Мета курсу – ознайомити з проблемами впливу та протистояння впливу у міжособистісній, внутрішньогруповій та міжгруповій взаємодії. Дисципліна сприяє формуванню засад коректної та ефективної інтерперсональної взаємодії, зокрема в діловому спілкуванні, та опануванню загальних навичок цивілізованого протистояння впливу та психологічної самооборони. Закріплення та поглиблення знань відбуватиметься на практичних і семінарських заняттях.
Психологія здоров`я
Курс знайомить здобувачів вищої освіти з історією,
методологічними основами, проблематикою психології здоров'я, з моделями здорової особи,
орієнтує в теоретичних питаннях фізичного та психічного здоров’я, сприяє розумінню
студентами психологічних аспектів здорового способу життя, чинників психосоматичних
розладів, а також засобів збереження і зміцнення здоров’я.
Психологія і технологія посередництва в конфлікті
Історія, сучасний стан розвитку, сфери застосування та функції посередництва в конфліктах. Технологія посередництва. Відпрацювання навичок фасилітації та медіації в роботі з сторонами конфлікту.
Практичні заняття побудовані у формі соціально-психологічного тренінгу.
Рекомендується для студентів, які прослухали курс "Психологія конфлікту та культура поведінки в конфліктній ситуації".
Психологія інтелекту
Курс, що пропонується, є одним з основних розділів когнітивної психології, яка займається пізнавальним процесом та свідомістю, що включає в себе знання про світ та про власне себе, як людина сприймає, розуміє, усвідомлює та вирішує проблеми. Курс розкриває поняття креативності як творчих можливостей (здібностей) людини, як незалежного фактору обдарованості, що обумовлює готовність сприймати нове. Аналізує умови, що стимулюють або перешкоджають розвитку творчого мислення та інтелектуальної активності.
Психологія музики
В курсі вивчаються психологічні аспекти музики, закономірності створення, виконання та психологічного сприйняття музики, її впливу на різні структурні компоненти людської психіки, психологія музичної обдарованості, аналізуються проблеми виховання та навчання в сфері музичної діяльності. Всі проблеми вивчаються в контексті вивчення психічної діяльності особистості, її естетичних потреб та творчих проявів.
Психологія організацій
Навчальна дисципліна «Психологія організацій» є нормативною у програмі підготовки психологів освітнього рівня «магістр». Основні компетентності, що розвиває курс, полягають у знаннях: змісту та психологічних особливостей, структури та основних складових організації; основних чинників становлення сприятливого клімату в колективі; закономірностей ефективної комунікації в організації; методів дослідження психологічних аспектів управління персоналом; уміннях: володіти методами організації та проведення комплексних психологічних досліджень у виробничо-управлінській сфері; використовувати різні методи діагностичної роботи для вивчення психологічних проблем управління в організаціях; надавати психологічну допомогу керівникам для психологічного забезпечення управлінського процесу в організаціях; прогнозувати використання резервів розвитку персоналу організації; моделювати соціальні процеси з метою ефективної організації виробничої діяльності, поліпшення умов життєдіяльності організаці
Психологія особистості
Теорії особистості, які використовуються в сучасній психології для пояснення та прогнозування поведінки людини і внесення у цю поведінку цілеспрямованих змін. Психологічна структура особистості, її феноменологія, інтелектуальний та емоційний світ, глибинні причини поведінки; унікальні аспекти особистості: творчість, самореалізація, психологічна зрілість, психічне здоров’я. Методи дослідження особистості.
Психологія переговорів у конфліктах
Курс має на меті навчити студента основним засадам підготовки і проведенню переговорів. Розглядаються різні підходи до переговорів, переговори як боротьба позицій, як процес вирішення проблем, культурні відмінності переговорників і вплив контексту на особливості переговорів. Для ілюстрації теоретичних положень широко використовуються відео фрагменти за темою. Практичні заняття проводяться у формі тренінгу вмінь.
Психологія прийняття рішень
Дисципліна спрямована на формування у студентів уявлення, щодо сучасного розуміння психології прийняття рішень, а також стосовно методів та підходів, контролю за втіленням прийнятих рішень, ролі особистості та групи в процесі прийняття рішень в сучасній прикладній психології. Метою курсу є сформувати у студентів розуміння сутності процесу прийняття рішень, розкрити зв'язок теорії прийняття рішень з сучасними психологічними теоріями, а також дати практичні навички, необхідні для вирішення комплексних задач.
Психологія реклами, PR та іміджмейкінгу
Дисципліна спрямована на забезпечення теоретичної та практичної компетентності у розумінні природи та сутності феномену іміджу, технологій його формування, набуття знань з іміджіології, психології PR та реклами, а також практичних навичок з вирішення пр
Психологія сім`ї
Основні поняття про функції та стадії розвитку сім’ї, типи подружніх стосунків, якість шлюбу, рівні сумісності подружжя, типи порушень, функціонування сім’ї, методи діагностики та корекції сімейних стосунків.
Психологія соціального впливу та успіху
Дисципліна спрямована на забезпечення психологічної компетентності з проблем соціального впливу та успіху у всій різноманітності їх виявів в сферах міжособистісної комунікації і взаємодії, зокрема - в сферах особистісного та ділового спілкування, а також на практичне оволодіння засобами, техніками та практичними навичками соціального впливу для вибору та розробки власної моделі поведінки з метою досягнення соціального успіху. Курс може бути корисний всім, хто цікавиться кваліфікованим аналізом феноменів успіху та соціально-психологічного впливу, розширенням здатності впливати та протистояти небажаному соціальному впливу, а також здатності формувати власні алгоритми досягнення соціального та особистого успіху.
Психологія творчості
Дисципліна спрямована на забезпечення психологічної компетентності з проблем генезису творчості, її структури та розвитку, сприяння формуванню та розвитку креативного потенціалу особистості, а також на оволодіння загальними навичками управління креативним процесом та міжособистісної творчої взаємодії. Метою курсу є - дати уявлення про сутність феноменів творчості та креативності у всій багатоаспектності їх проявів, закономірності їх розвитку і функціонування та взаємозв'язок з іншими феноменами людської психіки. Курс орієнтований на формування гармонійного світогляду сучасної освіченої людини незалежно від сфери її професійної діяльності.
Психологія травми
Вивчає психологічні проблем людини, що призводять до виникнення психологічних травм. Значна увага приділяється виявленню, психологічному аналізу та класифікації різноманітних психічних феноменів, що виникають у жертв екстремальних подій. Досліджуються різноманітні негативні психічні стани, що виникають унаслідок впливу екстремальних факторів: стрес, фрустрація, кризи, деривація, конфлікт. Також значна увага акцентується на конструктивних та деструктивних шляхах подолання психотравмуючих ситуацій.
Психологія управління
Висвітлюються закономірності психологічних стосунків і поведінки людей в організації, психологічні закономірності управлінської діяльності. Мета курсу - навчити студентів здійснювати психологічний аналіз особистості та міжособистісних взаємин у групах, визначати засоби оптимального впливу на працівників для створення належного соціально-психологічного клімату в колективі.
Психофізіологія
Мета дисципліни полягає у вивченні фізіологічних закономірностей та механізмів психічної діяльності та поведінки людини, в оволодінні сучасними і перспективними напрямами психофізіологічних розробок і досліджень з питань діагностики, професійного відбору, психофізіологічного супроводження навчальної і виробничої діяльності, форм і методів психофізіологічного забезпечення діяльності
Розробка дисертаційного проекту
Курс знайомить аспірантів із чинними вимогами до дисертаційних досліджень у галузі психологічної науки, надає методологічну, методичну і практичну підготовку до здійснення дисертаційного дослідження з психології та викладу його результатів у тексті дисертації, визначення мети і завдань дослідження, його теоретикометодологічних засад і джерельної бази, основних етапів роботи над темою. Курс передбачає проведення занять в інтерактивному форматі. Очікуваний результат курсу – підготовка аспірантами індивідуальних дисертаційних проектів та затвердженими темами
Соціальна психологія
Основні зацікавлення психологічних досліджень включають вивчення впливу індивідів один на одного, впливу групи на індивіда та взаємодію між групами. Психологи, як правило, більш близько вивчають внутрішньо-психологічні емоційні, когнітивні та мотиваційні процеси та їх причини/антесенденти в індивідах, тим часом, як соціологи звертають більшу увагу на груповий та інституціональний контексти соціальної поведінки. Соціальна психологія зводить докупи ці два набори феноменів, беручи їх обох до уваги при поясненні природи та причин людської поведінки. Крім закладання загально-теоретичного фундаменту та пояснення особливостей методології, цей ввідний курс в соціально-психологічну проблематику включає огляд таких основних тем, як соціальні норми, атитюди, мотивація, конформність, соціальна перцепція, авторитет, емоції, стереотипи, агресія, просоціальна поведінка, прив'язаність та когнітивні упередження.
Стратегії викладання для активного навчання впродовж життя
Суїцидологія та превенція суїцидів
Курс призначений для надання знань про концепції та епідеміологію суїцидів, стратегії профілактики, терапії та підтримки людей, які втратили близьких через суїцид, та помічників. Курс включає навчання навичок ключової фігури (гейткіпера - помічника в період суїцидальної кризи), яке проводиться у форматі практикуму
Сучасні теорії психологічного консультування
Навчальна дисципліна «Сучасні теорії психологічного консультування» спрямована на
системне і засноване на єдиних критеріях аналізу вивчення теорій / шкіл психологічного
консультування, які функціонують сьогодні у сфері психологічних консультативних послуг.
Під час викладання дисципліни створюється режим інтерактивної взаємодії студентів між
собою, з викладачем, з академічним матеріалом курсу, а також з матеріалами відео- та іншого
роду контенту, рекомендованого для ознайомлення з практичними аспектами теорії і
практики різних підходів до психологічного консультування.
Теоретичні та методологічні проблеми психології
Лекційний матеріал курсу відтворює основні теоретичні та методологічні проблеми, які
стоять перед психологічною наукою та розв’язання яких визначає провідні вектори її
подальшого розвитку.
Семінарські заняття спрямовано на обговорення та аналіз основних теоретичних
проблем і методологічних підходів у сучасній психології.
Теорія і практика сучасного психоаналізу
Курс знайомить студентів із сучасними теоретичними моделями
особистості на основі психоаналітичної теорії, а саме: теорією трансформації психічних
уявлень В. Біона; теорією нарцистичних розладів О.Кернберга; теорією особистісних розладів
Д. В. Віннікота. Студенти ознайомлюються із концепціями проективної ідентифікації,
переносу і контрпереносу, теорії і практики проведення первинного психоаналітичного
інтерв’ю.
Типології та моделі особистості
В курсі розглядається історичний розвиток, логіка та зміст класифікаційних гіпотез в психології, моделювання систем психологічних типів; моделі особистості (традиційні, формальні, динамічні, двовимірні, багатовимірні, типологічні), аналізуються класифікації та їх базові характеристики (конституційні, пізнавальні, ціннісно-мотиваційні, соціальні), вивчаються проблеми сучасних психологічних класифікацій і моделей особистості (Велика трійка, Велика п'ятірка, HEXACO, DISC, Circumplex, RIASEC) та прикладні аспекти цих моделей. Основні компетентності, на розвиток яких спрямовано курс: аналітичні та експертні навички в області діагностики та дослідження психологічних типів та рис особистості; уміння визначати мінімальну кількість вимірів, що забезпечують повноту та конструктивну валідність психологічних властивостей у моделях особистості; вміння оперувати цілісними системами особистісних ознак (пізнавальних, ціннісних, мотиваційних, емоційних, вольових) як окремими вимірами особистості; здійснювати базові процедури оцінки та експертизи психологічних класифікацій та типологій; здійснювати базові процедури моделювання в сфері створення психологічних класифікацій та типологій; вміння класифікувати емпіричні результати в науковому дослідженні, обирати базові ознаки класифікації та моделювати їх взаємозалежності, описувати психологічні типи на основі отриманих даних; вміння порівнювати типології та класифікації психічних властивостей та визначати межі їх ефективного використання в різних прикладних сферах діяльності психолога.
Трансформація в історії науки
Тренінг соціально-емоціонального інтелекту
У ході тренінгу ми розглянемо поняття емоційного інтелекту та емоційної компетентності, згадаємо поняття емоцій та почуттів, їх класифікації, навчимося точно диференціювати емоції й почуття. У дослідженнях з’ясовано, що практичні психологи мають труднощі в розумінні власних емоцій та в управлінні ними, тому нашу роботу спрямуємо на розвиток, перш за все, навичок рефлексії та саморегу
Управління даними досліджень
Цифрова наука
Цифрова наука та забезпечення академічної доброчесності в науковій практиці
Цифровізація та інтелектуальна власність
Штучний інтелект (ШІ) у практиці наукових досліджень
Якісні методи психологічного дослідження
Курс висвітлює наукові підходи щодо якісного психологічного інструментарію, основні
проективні методи вивчення психіки, аналізує історію становлення психодіагностики,
надійність, валідність, репрезентативність різних методів.
Викладачі
Богданов Сергій Олександрович,
старший викладач
Боднар Алла Яківна,
кандидат психологічних наук, доцент
Брик Оксана Михайлівна,
старший викладач
Гірник Андрій Миколайович,
кандидат філософських наук, професор
Голубєва Марія Олександрівна,
кандидат педагогічних наук, доцент
кандидат психологічних наук, доцент
Чернобровкін Володимир Миколайович,
доктор психологічних наук, професор
доктор психологічних наук
старший викладач