Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 87

П'ятнадцятий симпозіум з психології миру

Доповідь доктора Сергія Богданова на тему: «Психосоціальні проблеми і стратегії стресостійкості (resilience) у дітей та молоді, що проживають у буферній зоні на сході України».

 

Уже близько двадцяти років активно працює міжнародна група дослідників-психологів, що називає себе «Комітет досліджень психології миру» (Committee for the Psychological Study of Peace), про що свідчать чисельні публікації, присвячені вивченню психології конфліктів, подоланню наслідків психічної травми та пошуку шляхів психологічної допомоги людям, які потрапили в кризові ситуації.

 

 SymposiumRome201705a


Кожні два роки, щоразу в новій країні, Комітетом організовується науковий симпозіум. Переважно, для проведення заходу обираються країни, які, на сьогоднішній день, переживають надзвичайні ситуації або військові конфлікти.

 

SymposiumRome201705b

У 2017 році Національний університет «Києво-Могилянська академія» вперше взяв участь у такому симпозіумі, який цього разу проходив у Римі і Флоренції. Сьогодні Італія стала країною, яка прийняла найбільшу кількість біженців з Сирії у Європі.

 

SymposiumRome201705c

 

Університет представляв Сергій Богданов - старший викладач кафедри психології та педагогіки і керівник Центру психічного здоров’я та психосоціального супроводу НаУКМА.

 

SymposiumRome201705d

 

Сергій презентував результати якісного дослідження психосоціальних проблем дітей 9-17 років, що проживають в буферній зоні, а також їх способів подолання психічного стресу. Основні тези доповіді:

  1. Конфлікти у родині і погане матеріальне становище більше турбує дітей ніж страх війни. Мас-медіа більше впливають на рівень стресу дітей, ніж безпосередня близькість до лінії фронту.
  2. Молодші діти говорять про насильство в сім’ї та розлучення, підлітки і старші діти – про директивний стиль виховання і зловживання алкоголем.
  3. Краще зі стресом пораються ті, хто почуває себе щасливим, має підтримку родини і друзів, вміє спілкуватись і наполегливий у досягненні цілей.
  4. Діти очікують що дорослі будуть більше часу приділяти спілкуванню і намагатимуться почути і зрозуміти своїх дітей.


Сергій зауважує, що саме вивчення культурної специфіки переживання стресу українськими дітьми і способів його подолання, необхідне для побудови ефективних програм допомоги постраждалим. Так, для ситуації яка склалась в Україні, буде недостатньо зосередитись лише на травмі війни і її наслідках, необхідно допомагати родинам у нормалізації стосунків між дітьми і батьками, а також сприяти просоціальній активності дітей і батьків, налагоджувати взаємодію між родинами і навчальними закладами.

 

Пропонуємо переглянути повну презентацію доповіді Сергія Богданова за посиланням.

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна