Архів новин 2004 - 2012
Ексклюзивна подія для могилянців-батьків
14-го грудня - презентація навчального курсу з філософії для дітей шкільного віку «Мудрі розмови», автор і викладач котрого - Людмила Архипова
Новий проект Могилянки - Програма з філософії для дітей «Мудрі розмови».
Запрошуємо всіх могилянців-батьків (викладачів, співробітників, випускників), які мають дійтей віком від 7 до 13 років, на презентацію навчальної програми з філософії для дітей «Мудрі розмови».
Запровадження програми – це відгук на запит випускників про створення цікавих інтелектуальних проектів для дітей, які допомогли би батькам у вихованні всебічно розвинутої особистості. Автор і викладач програми - Людмила Архипова, кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії і релігієзнавства НаУКМА, заступниця директора Докторської школи НаУКМА, випускниця НаУКМА 1996 р.
Концепція програми розглядалася на засіданні кафедри філософії та релігієзнавства НаУКМА.1 грудня 2011 року і була схвалена для подальшої розробки й апробації.
Презентація відбудеться 14-го грудня, у середу, у приміщенні Американскої бібліотеки ім. Віктора Китастого, вул. Волоська, 8/5, 4 корпус. Початок о 18:30.
Записатись на презентацію можна, надіславши лист керівнику напряму комунікацій з випускниками НаУКМА п. Наталі Шумковій Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
МУДРІ РОЗМОВИ: анотація курсу.
Задум
У курсі не вивчається історія філософії. Зважаючи на глобальну кризу освітньої системи в школі, ми хочемо створити простір для розвитку та активного залучення дітей до високої культури й творчості. Філософія повертається до своєї первісної форми – вільного й активного запитування про все, що є у світі, і можливості про це говорити кожному по-своєму.
Обґрунтування
Практика та методика курсу розвивають ідеї Метью Ліпмана (США) і глобального руху “Philosophy for children» (P4C), враховує досвід російського центру викладання філософії і етики в «Школі юного філософа», дослідження Н. Юліної і Л. Ретюнських (МГУ,ІФ РАН), а також досвід запровадження методики М. Ліпмана в українській школі ініціативною групою з Національного педуніверситету ім. М. Драгоманова, інновативні практики викладання філософії в НаУКМА.
• Philosophy for children, by Matthew Lipman
Методика
Основна структура пропонованих занять відповідає класичній методиці М. Ліпмана. Через читання й обговорення значущих текстів літератури діти розвивають свої вміння формулювати питання, вести діалог, мислити творчо, дбати про взаємодію з групою.
Кожне заняття спрямоване на розвиток:
•когнітивних навичок (розуміння мови й тексту, знання понять, формулювання питань, пояснень і гіпотез),
•творчих здатностей (можливість пропонувати варіативні рішення, імпровізувати),
•підвищення культурної компетентності та ерудиції,
•знання мови й мовлення,
•вміння діалогічної (дбайливої і гнучкої) взаємодії у спільному процесі пізнання,
•впевненість у своїх можливостях.
Заняття включають читання, дискусії, елементи театральної гри, малювання, письма. Атмосфера занять доброзичлива й вільна. Заняття веде один викладач, можливо за допомогою асистента. Можна запровадити заняття з батьками.
Структура програми
Вступне заняття для дітей і батьків.
1.Як ми розуміємо мову? Як розуміти те, що сказано? Як сказати так, щоб зрозуміли? Як виразити себе в мові? Які парадокси мови заважають нам розуміти? Книжки- Люїс Керол: “Аліса в Країні Див”, “Аліса у Задзеркаллі” - 3 заняття
2.Як зрозуміти того, хто мовчить? Як розуміти Інших, які не знають твоєї мови? Книжки - Макс Крузе. Серія книжок про Урмеля: “Урмель із криги”, “Урмель пірнає у море” – 3 заняття
3. Як розуміти, коли те, що сказане – не треба слухати? Книжки - Альберто Моравіа “Філософські казки” : Коли К.Ит був маленьким”, Григорій Остер “Шкідливі поради” та інша іронічна поезія, – 2 заняття.
4.Як зберегти наше знання і розуміння? Чому важлива взаємодія людей у розмові? Книжки - «Міф про отруйне письмо», Платон. “Федр” - 2 заняття.