Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 55

Архів новин 2004 - 2012

 

 

15-16 листопада в НаУКМА

Дата публікації: 21.11.2007, 15:37

15-16 листопада в НаУКМА відбулась Міжнародна конференція „Впровадження принципів третього циклу вищої освіти Європейського простору (ЕНЕА) в Україні”

15-16 листопада в НаУКМА відбулась Міжнародна конференція „Впровадження принципів третього циклу вищої освіти Європейського простору (ЕНЕА) в Україні”, яка була присвячена розвиткові новітніх докторантських програм (PhD programs) в Україні й висвітленню методології та практики організації таких докторських студій в університетах Франції, Великобританії, Іспанії та Польщі.
      Експерти з названих країн, а також українські фахівці обмінялися досвідом та  обговорили актуальні проблеми модернізації третього циклу вищої освіти та її гармонізації в єдиному європейському освітньому просторі. Ця подія стала прекрасною нагодою ознайомитися зі способом підготовки кадрів вищої наукової кваліфікації у Європі та  прояснити проблеми розвитку PhD програм в Україні.
     На завершення конференції був проведений диспут, в результаті якого  були вироблені рекомендації для подання до Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України щодо впровадження принципів третього циклу вищої освіти.

Основні тези подання:

ЗВЕРНЕННЯ
до Кабінету Міністрів України та Міністерства освіти і науки України
з рекомендаціями щодо впровадження європейських принципів третього циклу вищої освіти

1. Україна взяла на себе зобов’язання до 2010 року запровадити докторські програми європейського зразка (PhD). Це вимагає суттєвих невідкладних змін вітчизняної нормативної бази. Основою цих змін повинні стати т.зв. 10 Зальцбургських принципів, які були прийняті Бергенською конференцією європейських міністрів освіти у травні 2005 року в рамках Болонського процесу.

2. Згідно з логікою Болонського процесу, Україна на державному рівні має визнати ступені PhD, здобуті на Заході, та внести необхідні зміни в нормативно-правові акти, якими регулюється діяльність університетів (зокрема тих статей, які стосуються ліцензування та акредитації ВНЗ, працевлаштування та оплати праці викладачів).

3. Запровадження докторської освіти європейського зразка неможливе без надання українським університетам статусу автономних і самоврядних науково-навчальних закладів. Саме університети повинні формувати спеціалізовані ради для захисту конкретних дисертацій і саме університети повинні самостійно ухвалювати рішення про присвоєння наукового ступеня PhD, тим самим повністю беручи на себе відповідальність за якість своїх докторських програм та рівень підготовлених ними наукових кадрів.

4. У контексті підготовки нової редакції Закону України “Про вищу освіту” з метою набуття необхідного національного досвіду Кабінету Міністрів України, Міністерству Освіти і Науки України та Вищій Атестаційні Комісії України слід сприяти запровадженню експериментальних докторських програм (PhD) у тих університетах, що готові представити їх конкретні моделі.

5. Впровадження європейської системи третього циклу вищої освіти вимагатиме перетворення українських університетів із навчальних закладів на науково-навчальні із відповідним переміщенням дослідницької бази в бік університетів. Таке грунтовне перетворення вітчизняної науково-дослідницької системи неможливе без активної підтримки відповідних міністерств і державних відомств.

6. Болонський процес в Україні вимагає популяризації. Широку громадськість слід регулярно інформувати про переваги створення єдиного європейського освітнього простору і конкретно про суть перетворень у третьому циклі вищої освіти. Обґрунтовані ініціативи й успішні починання провідних вітчизняних університетів щодо впровадження в Україні новітніх докторських програм (Ph.D) заслуговують на масштабну інформаційну підтримку з боку МОНУ.

 

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна