Інфікуймо змінами на краще: у НаУКМА відбулося навчання викладачів «Літня школа Профі+»
- Деталі
- Дата публікації: Четвер, 06 липня 2017, 13:13
З 27 червня по 1 липня 2017 року у Києво-Могилянській академії відбулася «Літня школа Профі+» для 30 викладачів університету, які пройшли попередній відбір.
Цей проект відбувся завдяки фінансовій підтримці Асоціації випускників НаУКМА, 26 небайдужих випускників, двох друзів Могилянки та компанії Amway.
«Літня школа Профі+» мала на меті збільшити практичну складову в освітньому процесі і забезпечити передачу студентам не лише знань, а й практичних навичок – soft skills (презентації, командної взаємодії, управління проектами тощо). Завдяки цьому випускники закладу зможуть краще орієнтуватися у робочому середовищі та суспільстві в цілому та бути успішними не лише в професії, а й у житті.
«Щороку з університету випускається близько 900 людей, а навчити soft skills під час студентського проекту «Профі+» ми встигли тільки 40 студентів, - розповідає організаторка проекту, випускниця НаУКМА, власниця компанії «Таланти для бізнесу» Валерія Казадарова. – Ми як організатори шукали, як поліпшити цю ситуацію. І в результаті з'явилася п'ятиденна школа для викладачів за принципом «train trainer».
«Літня школа Профі Плюс» ставила перед собою низку задач, зокрема таких як:
• навчити викладачів застосовувати у своїй роботі навички soft skills – ефективно презентувати власні ідеї та досягати “WOW” ефекту в аудиторії, ефективно взаємодіяти зі студентами, управляти проектами;
• поліпшити комунікацію між викладачами різних факультетів;
• допомогти викладачам підготувати оновлені курси навчальних дисциплін;
• навчити викладачів використовувати кейсовий метод навчання.
Тренінги для учасників проводили відомі бізнес-тренери та експерти:
• Олена Берднікова, менеджер з розвитку бізнесу, старший тренер-консультант в "CBSD/Thunderbird"
• Микола Воробйов, керівник підрозділу Microsoft Services, ТОВ «Майкрософт Україна»
• Андрій Зінчук, директор з персоналу в «Biosmartex»
• Ірина Михайлова, практикуючий бізнес-тренер, сертифікований коуч, експерт у галузі продажів та маркетингу, керівник компанії Sales360
• Роман Зінченко, співзасновник Української мережі енергетичних інновацій «Greencubator
• Дзвенислава Новаківська, креатор “Франк і консалтинг”
• Михайло Винницький, доцент кафедри соціолології НаУКМА, член Комітету з якості освіти при Вченій раді НаУКМА
• Юрій Рашкевич, заступник міністра освіти України.
Також в «Літній школі» виступили Андрій Мелешевич, Валерія Казадарова, Сергій Квіт, Анастасія Нуржинська, Наталія Старинська.
«Відкриттям для мене стала дуже висока активність групи. Настільки відкрита група була, настільки легко з ними було працювати, що, чесно кажучи, я приємно вражений. Учасники легко сприймали, були відкритими до нової інформації, не було зашореності», – поділився враженнями тренер школи Андрій Зінчук.
«Я дуже вражена різницею між моїми очікуваннями і тим, що я сьогодні побачила. Я вважала, що викладачі - це дуже стримана і серйозна аудиторія, що вони можуть не сприйняти тренерські активні вправи, не активно долучатимуться чи демонструватимуть скепсис і прохолодне ставлення. Але сьогоднішній день продемонстрував, що те, що ми робимо і пропонуємо, – це універсальні інструменти для будь-якої аудиторії, навіть такої поважної. Наша мета була надихнути їх на творчість і знайти щось своє, спонукати створити в своїй програмі щось нестандартне, що більше долучить студентів до інтерактиву. Наскільки це нам вдалося, ми побачимо це вже в наступному навчальному році», - додала тренерка Ірина Михайлова.
Враження учасників
Наталія Іванова, викладачка кафедри економічної теорії Факультету економічних наук
«Курс дуже сподобався, тренери чудові – вони перевернули моє уявлення, як потрібно створювати курси дисциплін. Тому на час відпустки я перебудовуватиму свої навчальні курси повністю – і програми, і лекції, щоб студенти розуміли прикладне призначення, навіщо вони все це вчать».
Надія Кабаченко, викладачка Школи соціальної роботи ім. професора Володимира Полтавця Факультету соціальних наук і соціальних технологій
"Я тут дуже багатьох знаю, але на такій близькій дистанції побути разом і обговорити спільні проблеми – це для мене було вперше і, як на мене, це найцінніше. Я дякую всім, що ми одне одного так підтримували, цікавилися, наснажувалися один одним. Я зробила фокус, нові акценти на тих речах, які знала, однак, можливо, не завжди використовувала. Синергія відбулася, і я думаю, що люди, які були тут, будуть більше контактувати одне з одним, і ті теми, що ми обговорювали, будуть у фокусі».
Вадим Арістов, викладач кафедри історії Факультету гуманітраних наук
«Враження дуже позитивні – приємна атмосфера, приємні люди, колеги. Цікаво попрацювати п`ять днів у напруженому ритмі. Чесно кажучи, це такий трохи студентський ритм життя, якого вже років 10 не було, він дав приємну втому. Адже це нова інформація, можливість поглянути очима студента на себе і спробувати себе знову в ролі учня. Я намагався особисто брати від кожного лектора все і думаю як це ожу застосувати».
Крім того, самі учасники й організатори відзначили серед результатів Школи те, що:
• наприкінці школи викладачі-учасники представили 12 оновлених навчальних програм, за якими викладатимуть свої дисципліни вже з нового навчального року.
• між викладачами різних факультетів і кафедр поліпшилася комунікація, а відтак це слугуватиме для кращої міждисциплінарної взаємодії.
Перспективи проекту Хоч навчання в «Літній школі Профі+» тривало лише до 1 липня, проект не завершується. Так, вже восени ми плануємо зустрітись з викладачами для пост-тренінгового зворотнього зв’язку, щоб переконатись, що заплановане ними буде реалізоване. А взимку плануємо провести другий інтенсив для нової групи викладачів. В ході Літньої школи народилось декілька дотичних проектів, до підтримки яких будуть залучені й організатори, і учасники, адже всі вони спрямовані на реалізацію великої мети по трансформації України через освіту. Це і регулярні зустрічі викладачів Академії в межах ініціативи StudyLab (автор Людмила Криворучка), і проект «Щасливий хімік», проект вдосконалення орієнтаційної програми для першокурсників та ряд інших проектів.
«Нашими замовниками є студенти і роботодавці, і саме тому «Літня школа» має таку програму. Але ще ми хотіли би пояснити й очікування організаторів, чому ми це робимо – адже ми хотіли би, щоб наш університет залишався лідером у вищій освіті, і свої позитивні наробки і надалі переносив і масштабував на всю систему освіти України», - зазначила одна з організаторок проекту, помічник президента НаУКМА, керівник напряму «Комунікації з випускниками» Наталія Шумкова.
«Мені як громадянці України, хочеться, щоб навколо мене були люди свідомі, які б не нарікали на оточення, а в першу чергу дивилися на себе і питали«що я зробив чи не зробив?». І мені як рекрутеру, який щодня проводить від двох до шести співбесід, хочеться бачити щасливих людей, які працюють на роботах, які їм подобаються, над справами, що їм подобається. Адже успішна країна – це країна щасливих людей. Система освіти повинна відіграти в цьому найважливішу роль, надаючи молоді не лише знання, а й вміння, необхідні для адаптації до швидких змін в оточуючому середовищі, інструменти для пізнання себе та розуміння можливостей, які вони матимуть після закінчення навчання. Саме такими заходами як ця Літня школа ми хочемо сприяти трансформації людей в освіті й освіти через цих людей», – додала Валерія Казадарова.
«Літня школа Профі+ для викладачів НаУКМА» - ще одна інвестиція у професійний розвиток викладачів Могилянки.
Щиро дякую ініціаторам та організаторам Валерії Казадаровій, Наталі Шумковій та Михайлу Винницькому за успішну реалізацію проекту та сподіваюсь на подальший розвиток цього напряму», – зазначив президент університету Андрій Мелешевич.
Читати більше: Університет vs праці: як побудувати діалог? / theUkrainian
Підготували: Наталя Коваль та Олеся Далебіга