Зустріч із Юрієм Рашкевичем: «Компетентнісний підхід до формування освітніх програм: практичні аспекти».
- Деталі
- Дата публікації: Субота, 21 жовтня 2017, 15:06
19 жовтня у Могилянці відбулася зустріч із заступником Міністра освіти і науки України Юрієм Рашкевичем. Захід організувала Школа професійного розвитку при НаУКМА в рамках Програми професійного розвитку могилянських викладачів.
Основна частина зустрічі була присвячена компетентнісному підходу до формування освітніх програм, адже уся освіта нині зорієнтована на тому, щоб випустити студента в широкий світ з набором здобутих під час навчання компетентностей, які б були важливами для роботодавця. Розглядали методологію побудови освітньої програми, рекомендації МОН щодо опису освітньої програми та рекомендації щодо формулювання результатів навчання.
Заступник міністра освіти порадив при описі освітніх програм звертатися до міжнародних практик. Зокрема, одним із кращих проектів для створення профілів програм є CoRe2. Окрім чіткої структури, використання цього підходу дозволяє створити програму загальним обсягом всього 5-6 сторінок (порівняйте з практиками, які іноді трапляються й понині, коли освітні програми пишуть не менше, ніж на 80 сторінок). Це полегшує роботу і для того, хто створює програму, і для студентів, які захочуть з нею ознайомитися, і при міжнародній мобільності, коли необхідно буде узгодити освітні програми.
Дуже важливі частини освітньої програми – включення компетентностей таким чином, щоб було зрозуміло, яка дисципліна розвиток яких компетентностей забезпечує та формулювання результатів навчання, аби вони були чіткими і вимірюваними. Для цього пан Юрій порадив використовувати у підготовці освітніх програм матриці. У матриці потрібно вносити компоненти навчальної програми та ті компетентності, на розвиток яких буде зосереджена особлива увага на тому чи іншому курсі. Таким чином, зовсім не обов’язково, щоб кожен викладач думав, як помістити у свій курс розвиток усіх компетентностей. Достатньо однієї чи кількох. А вже освітня програма в цілому має покрити розвиток усіх компетентностей, прописаних у очікуваних результатах навчання. Аналогічні матриці варто складати і для перевірки забезпечення освітньою програмою прописаних раніше результатів навчання.
Цього року в Києво-Могилянській академії проходитимуть акредитацію 11 магістерських програм, тож зустріч із заступником Міністра освіти та науки стала також чудовою нагодою отримати відповіді на питання, що виникають під час ліцензування й акредитації.
Зустріч була особливо цікавою та корисною завідувачам кафедр, деканам, керівникам магістерських програм, а також усім, хто бере участь у підготовці освітніх програм.
Матеріал підготувала Олеся Далебіга, (МП-2, філологія), відділ стратегічного розвитку НаУКМА