Помилка
  • JUser::_load: неможливо завантажити користувача з id: 82

Пріоритетність, рейтингування поданих заяв абітурієнтом

1

1

 За матеріалами Громадянська мережа ОПОРА

 

Як і в попередні роки, вступники можуть подати для участі у конкурсному відборі заяву (заяви) в паперовій або в електронній формі не більше ніж до п'яти вищих навчальних закладів України та не більше ніж три заяви у кожному з них. Важливою є конкретизація – йдеться саме про три заяви в одному ВНЗ, адже в минулі роки в Умовах прийому була норма про заяви на три напрями підготовки (на три спеціальності). У великих навчальних закладах, які здійснюють підготовку фахівців за одним напрямом на різних факультетах (наприклад, у НТУ «Київський політехнічний інститут» вступ на напрям «комп’ютерні науки» відбувався одночасно на чотирьох факультетах) реально давало можливість подання абітурієнтом більше, ніж три заяви. У 2015 р. вступник може подати максимум 15 заяв: по три у п’ять вищих навчальних закладів.


Однак основною цьогорічною новацією є те, що кожній із поданих заяв – як особисто, так і дистанційно – вступник має присвоїти пріоритет, тобто показник, виражений числами від 1 до 15, де 1 – це показник найбільшої пріоритетності заяви, 15 – найнижчої. Рейтингуючи в такий спосіб свої заяви, вступник визначається особисто, а також демонструє свій намір приймальній комісії, щодо того, де саме він хоче навчатися та за якою спеціальністю. Присвоюючи пріоритет кожній заяві, абітурієнт фактично обирає стратегію, яка дасть змогу стати студентом найбільш прийнятного для нього вищого навчального закладу, а також спеціальності. Що слід розуміти під поняттям прийнятності? Це не обов’язково найкращий вищий навчальних заклад країни, чи найбільш популярна спеціальність. Найбільш прийнятний результат вступної кампанії для окремого абітурієнта – це можливість стати студентом відповідно до ряду критеріїв, як тих, що виставляє ВНЗ перед абітурієнтом, так і навпаки.

 

Для тих вступників, які визначилися із спеціальністю, прорейтингувати заяви буде легше, адже їм треба визначитися лише з ВНЗ. Наприклад, якщо абітурієнт хоче стати вчителем початкових класів, то може подавати заяву для участі у конкурсному відборі до 5 ВНЗ. Спочатку він має обрати саме п’ять навчальних закладів, куди подаватиме документи, а тоді присвоїти пріоритет кожній заяві.

 

Вочевидь, це не вичерпний перелік критеріїв та чинників, на підставі яких варто робити вибір місця навчання, однак ми намагалися закцентувати на тому, що рейтингування заяв має відбуватися усвідомлено та раціонально.

 

Що стосується рейтингування заяв, коли абітурієнт не визначився з однією спеціальністю та хоче брати участь у конкурсному відборі за кількома, то вибір звичайно буде складніший, однак теж має залежати від конкретних критеріїв.

2

Очевидно, що для кожного вступника ці критерії можуть бути різними, однак те, що стосується величини конкурсного балу – спільне для всіх. Якщо абітурієнт претендує на місце державного замовлення і має невисокі результати ЗНО, то стратегічно правильно пріоритетом № 1 обирати ВНЗ та спеціальність, де прохідний бал на бюджет минулого року приблизно співвідноситься з його теперішнім. Швидше за все, це не буде вищий навчальний заклад з першої десятки топ-рейтингу ВНЗ України, однак найбільш прийнятний за таких умов.

Умови прийому передбачають лише один випадок, коли найвищий пріоритет визначається апріорі. У випадку, якщо вступник бере участь у конкурсному відборі за цільовим направленням, цій заяві встановлюється найвищий пріоритет. Крім того визначено, що абітурієнт у рік вступу має право скористатися цільовим направленням один раз.

Звертаємо увагу, що пріоритетність, визначена вступником у заяві про участь у конкурсі, не може бути змінена протягом вступної кампанії. Тобто, йдучи в приймальну комісію здавати документи, вступник  вже має визначитися з усіма пріоритетами.

© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна