НаУКМА спільно з ЮНІСЕФ і МОН України представили результати проекту психосоціальної підтримки у східних та центральних областях України
- Деталі
- Дата публікації: Понеділок, 06 липня 2015, 09:38
03 липня Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) разом з НаУКМА та за сприяння Міністерства освіти і науки України, представив результати проекту «Підвищення психосоціальної відповіді дітей та сімей у східних та центральних областях України», який було розпочато в листопаді 2014 року.
Експерти проекту розробили програму «Навички кризового консультування та розвитку психосоціальної стійкості до стресу у дітей» та провели серію тренінгів для 400 шкільних психологів та соціальних педагогів навчальних закладів із Донецької, Дніпропетровської, Запорізької Луганської та Харківської областей.
Отримані знання дали змогу надати підтримку понад 11 000 дітей та підвищити обізнаність більше, ніж 4 000 педагогічних працівників та психологів щодо розпізнання ознак психологічної травми та відповідного реагування. Під час реалізації проекту було проведено якісне та кількісне дослідження за участю 1365 дітей з Донецької та Луганської областей, результати якого засвідчили високу ефективність впровадженої програми відновлення психосоціальної стійкості.
Джованна Барберіс, Голова представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні: «За нашими даними, щонайменше 100,000 дітей на сході України потребують психосоціальноїпідтримки. Саме тому, ЮНІСЕФ започаткував цю програму, ефективність якої підтверджує дослідження. За короткий проміжок часу, в умовах шкільного процесу і без психотерапевтичних форм втручання, вдалось знизити рівень стресу серед дітей більш ніж в 3 рази - з 37% до 11% - і позитивно вплинути на всі без винятку поведінкові показники. Ми сподіваємось, що разом із партнерами зможемо розширити цю роботу та ефективно допомогти більшій кількості дітей».
Результати доводять, що і соціальна поведінка дітей поліпшилась: вони наразі більше зацікавлені в спілкуванні з однолітками і менше в усамітненні. Відсоток дітей, які налаштовані на активну соціальну взаємодію виріс з 72% до 85%. Із зменшенням гіперактивності та інших ознак стресу, дитячий емоційний стан також став спокійнішим. Програма дала змогу виявити психосоціальні ресурси дітей та їхніх родин для подолання стресових факторів та сформувати ефективні стратегії боротьби із стресом.
Андрій Мелешевич, президент НаУКМА: «Києво-Могилянська академія йшла до цього проекту кілька останніх років. Ми поставили собі за мету відкрити кафедру психології й випускати психологів, які поєднають високий науковий стандарт з практикою. Тому реалізація цього проекту не лише допомогла багатьом дітям. Ми отримали цінні практичні знання, які лягають в основу майбутнього навчання студентів. Студенти працюватимуть на базі реальних наукових досліджень у тісній прив’язці до практики. Окрім того, маючи такі хороші результати, ми готові продовжувати цей проект і виходити на наступний рівень».
Відповідно до рішення Колегії Міністерства освіти та науки України (протокол 3/3-3 від 26.03.2015), з вересня поточного року ухвалено запровадити викладання розробленої та впровадженої у рамках проекту програми психосоціальної підтримки дітей в закладах пiслядипломної педагогічної освiти на постійній основі.
ЮНІСЕФ:
Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) працює над покращенням життя дітей та сімей на всій території України з 1997 року.
ЮНІСЕФ є світовим лідером із захисту прав та інтересів дітей. Фонд працює у понад 190 країнах світу заради захисту й підтримки дітей з моменту їх народження і до початку дорослого життя. Програми Фонду фінансуються з добровільних внесків фізичних осіб, компаній, закладів та урядів.
Більше інформації - за посиланням.