Третя зустріч KMA Professionals: спікерки розповіли про роботу на радіо та в PR-агенції
- Деталі
- Дата публікації: Вівторок, 11 жовтня 2016, 08:44
У середу, 5 жовтня, відбулася третя зустріч з циклу «KMA Professionals: Ким бути?».
Ольга Дацюк, випускова редакторка програми «Світ» на Громадському ТБ і ведуча шоу "Twins Pick" на радіо Аристократи розповіла про особливості роботи радіоведучою та про міжнародну журналістику.
Марія Закалюжна, акаунт-менеджерка Hoshva PR, розказала, як вона змогла застосувати свою комунікабельність і креативність у галузі PR.
Ольга Дацюк
У мене був «роман» з японською мовою, і ніхто би, мабуть, і не подумав, що я працюватиму у міжнародній журналістиці. Коли я навчалася у Могилянській школі журналістики, то мене по кілька разів заганяли в радіорубку записувати один і той самий текст, бо я не могла подати його так, як цього вимагає радіоефір. А ще я запізнилася на екзамен з міжнародки на цілу годину! Я це розповіла для того, щоб ви розуміли: те, що ви плануєте і на що розраховуєте, може змінитися у будь-який момент, а те, що у вас не виходить, але ви наполегливо намагаєтеся це зробити, дасть результат. Якщо вас одночасно цікавить багато речей і ви не можете вибрати одну кокрентну професію — це нормально, ви не хворі і не лузери! Випишіть на листочок список того, що вам подобається. Потім випишіть те, в чому ви маєте досвід. Випишіть те, що ви вмієте робити. Десь на перетині цих трьох списків ховається ваше ідеальне заняття. Я редакторка програми «Світ» на «Громадському». Я готую програму до ефіру, збираю інформацію, готую відео, домовляюся зі спікерами. Треба вміти робити все від пошуку-підготовки матеріалів для ефіру до його проведення і постпродакшну. На Громадському ти — універсальний солдат, Шива із вісьмома руками. Робота у міжнародній журналістиці — це, перш за все, знання історії. Орієнтування в історичному бекґраунді необхідне для розуміння сучасних подій.
В першу чергу, робота на Аристократах приносить задоволення: люди, з якими знайомишся, формати, команда, інноваційність, відкритість до співпраці та підтримка української музики. У "Twins Pick" ми розповідаємо про новини у світі кіно, говоримо про тенденції, прем’єри, серіали, прокат, який буде в Україні. Процес створення ефіру — це підготовка тексту (аналіз різноманітних культурних видань, рецензій тощо) та прискіпливий пошук оригінальних саундтреків із кінострічок. Велика увага приділяється твоєму голосу та вимові — знайти свій голос, приємний одночасно і тобі, і іншим. Постановка голосу — довга справа, в якій є багато нюансів. Є велика різниця між тим, як ми говоримо у житті, і тим, як звучать професійні радіоведучі. Кожна фраза має бути рівною, немов струна.
Марія Закалюжна
Рівно рік тому у мене вже було багато досвіду, але я не могла сказати, що я професіонал у якійсь сфері. За що я можу отримувати кошти, що, зрештою, я можу в собі продати? Я класно спілкуюся, я люблю комунікувати з людьми, мені подобається креативити, генерувати ідеї. Я зрозуміла, що це PR.
Оскільки я тоді не мала достатніх знань про цю галузь, я почала ходити на івенти, знайомитися з представниками PR-агенцій. Основна перевага тематичних подій — нетворкінг. Сьогодні вам сподобалася лекторка, а через деякий час вона вже ваша начальниця на жаданій роботі! На одному з івентів я й знайшла Hoshva PR, інтуїтивно відчула, що вони «мої», і згодом почала там працювати.
У роботі в піар-агенстві багато стресу — вчіться йому протистояти. Або не протистояти, але якісно знімати. У вас може бути багато обов`язків і справ, але не забувайте, що працюєте в команді, і вам завжди допоможуть та підтримають. З часом ви стаєте більш впевнені на роботі і критичні ситуації перестають вас лякати, бо ви з клієнтом можете розрулити їх разом.