Іван Гомза очолив Центр забезпечення якості освіти НаУКМА
- Деталі
- Дата публікації: Середа, 13 березня 2019, 10:51
Після того, як Сергій Квіт — професор НаУКМА, ІІ президент Могилянки та ініціатор створення Центру забезпечення якості освіти, був обраний Головою НАЗЯВО, опікуватися забезпеченням якісної освіти в Академії буде Іван Гомза. Іван Гомза тричі випускник Могилянки: БП «Політологія» — 2005, МП «Політологія» — 2007 (диплом із відзнакою) та аспірантури НаУКМА, де навчався на подвійній франко-українській програмі в Університеті Париж Х — Нантер. У 2013 році захистив кандидатську дисертацію «Формування ідеології французького інтегрального націоналізму (кінець XIX — перша половина XX століття)». У НаУКМА Іван Гомза викладає низку курсів на теми політичних режимів і політики незгоди. Сферою наукових зацікавлень є політика незгоди (протести, суспільно-політичні рухи), політичне насилля (тероризм, екстремізм, громадянські війни), авторитарні режими, демократизація та популізм.
Іван Гомза дав відповіді на декілька запитань, щодо планів та напрямів роботи Центру.
Чим для Вас є «якість освіти» і які Ваші враження про теперішній стан «якості» в Могилянці?
Як людина, котра свідомо і спрямовано працює у сфері вищої освіти, я розумію, що якість викладання є наріжним каменем існування університетів. Відповідно, питання яким чином зробити освіту фаховою, корисною та цікавою завжди турбували мене як викладача. Тепер матиму можливість займатися цим як адміністратор. У Могилянці наразі відбувається важливий процес оновлення, котрий стосується в тому числі й якості викладання. А тому стан справ наразі нагадує настрій у конструкторському бюро, яке працює над розробкою прототипу: усі свідомі, що модель ще можна й однозначно треба покращувати, але сам факт роботи над проектом надихає.
Які першочергові ідеї плануєте реалізовувати в Центрі забезпечення якості освіти?
Центр отримав хороший імпульс за часів головування Сергія Мироновича Квіта, і три програми, які ним було започатковано (опитування студентів стосовно якості освіти, розвиток системи академічної доброчесності та програми професійного розвитку для викладачів) — це три магістральних напрями, які необхідно продовжувати. Водночас, я також хотів би сконцентруватися на тому, що відбувається в аудиторіях і лабораторіях: необхідно, аби студенти отримували користь і насолоду від навчання. Відповідно, Центр розроблятиме і впроваджуватиме нові проекти, які з цим пов’язані.
Щодо студентського оцінювання якості освіти, то є запит на більшу публічність та комплексну «роботу над помилками» — як плануєте розвивати цей напрям?
Студентське опитування є важливим елементом зв’язку в трикутнику «викладачі-студенти-адміністрація». Я радий, що в останньому опитуванні був досить високий показник участі. Як керівник Центру я прагну підвищити участь студентів в опитуванні, що неможливо без розуміння студентами, що їхні враження й думки не просто важливі індикатори, але і фактори впливу. Відтак, Центр стимулюватиме публічність, відверте обговорення виявлених проблем, роботу над помилками — у цьому, власне, і полягає його місія. У той самий час, я хотів би, аби хороша робота викладачів також публічно визнавалася й заохочувалася. Ми спробуємо виробити механізм, як виконати обидва завдання. Власне з огляду на те, що Центр дійсно хоче тримати руку на пульсі проблем і запитів студентів, я хотів би влаштувати зустріч зі студентством для відвертого обговорення. Це, певне, стане одним із моїх перших заходів на посаді керівника Центру.
Нагадаємо, що Центр забезпечення якості освіти НаУКМА був створений влітку 2016 року. Пріоритетними напрямами роботи Центру є проведення оn-line опитування студентів, випускників, працедавців та викладачів, забезпечення принципів академічної доброчесності, підвищення кваліфікації (професійний розвиток) викладачів, задля покращення освітніх програм та бізнес-процесів у НаУКМА.
.