Могилянка співімплементуватиме новий великий проєкт «Горизонт Європа»
- Деталі
- Дата публікації: П'ятниця, 13 грудня 2024, 12:57
У 2024-2027 роках Школа соціальної роботи ім. Володимира Полтавця НаУКМА спільно із низкою потужних міжнародних партнерів імплементуватиме трирічний проєкт «Візіонерські дорожні карти: створення інклюзивної європейської демократії за участі молоді та громад (Молодь для Європи / YOUROPE)» за підтримки Європейської дослідницької виконавчої агенції Рамкової програми Горизонт Європа.
YOUROPE — це проєкт, представлений потужним консорціумом відомих міжнародних освітніх та наукових інституцій, який покликаний за допомогою інноваційних підходів сприяти підвищенню традиційно низького рівня участі недостатньо представленої молоді в політичному житті з метою використання її потенціалу і прагнень.
У наш час, коли європейська демократія стикається із загрозами зростання авторитаризму, політичного екстремізму та дезінформації, низька залученість молоді є особливо критичною. У відповідь на цей виклик, проєкт прагне трансформувати європейське громадянство і демократію шляхом активнішого залучення молоді, створення більш інклюзивного демократичного процесу та формування політик, які б узгоджувались з різними потребами, перспективами та амбіціями європейської молоді, особливо тієї, яка натепер є недостатньо представленою. Він прагне відродити європейську демократію збільшенням рівня інклюзивності та участі, приділяючи особливу увагу недостатньо представленій молоді та її громадам.
Результат досягатиметься шляхом створення спільних демократичних просторів і дорожніх карт за допомогою інноваційної методології «Дослідження та дії на рівні громад (CLRA)» у поєднанні з кількісними методами. Обрана демократична методологія сприяє формуванню взаємно орієнтованого середовища для навчання і спільнодії в навчальних закладах, визнаючи їх ключову роль у просуванні європейського громадянства та демократії. Вона також гарантує, що розроблені стратегії ґрунтуватимуться на доказовій базі, будуть сталими, ітеративними, масштабними і максимально партисипативними. Молоді люди та їхні громади спільно розвиватимуть інклюзивні, партисипативні демократичні простори та дорожні карти. Такий підхід проєкт запровадить у 21 навчальному закладі, залучивши 630 молодих людей і 6300 членів громад та поєднавши їх безпосередньо з понад 30 європейськими політиками. Бачення ж проєкту поширюється далеко за межі короткотермінових часових рамок його реалізації, маючи намір створити основу для постійних досліджень і дій щодо майбутніх демократичних сценаріїв для Європи.
Про важливість і роль проєкту для України та НаУКМА поділилась його керівник в НаУКМА і завідувачка кафедри Школа соціальної роботи ім. Володимира Полтавця Оксана Бойко: «Молоді люди є провідниками ідей, політик, практик, за якими майбутнє. Вибудовувати зв’язки між молоддю й тими, хто приймає рішення, особливо важливо зараз, в умовах великої кількості викликів. А для цього потрібно вже знати й розуміти механізми залучення якомога ширшого кола молодих людей до формування й прийняття рішень, які впливають як на окремі громади, так і на життя цілої країни загалом. Проєкт спрямований якраз на розвиток конкретних алгоритмів і «дорожніх мап» задля забезпечення інклюзивного демократичного процесу на практиці. Й ми переконані, що результати проєкту будуть надзвичайно корисними в українському контексті, — як під час війни, так і в повоєнній відбудові та відновленні».
Координатор проєкту — Лодзький університет (Польща). Члени міжнародного консорціуму — Гаазький університет прикладних наук (Нідерланди), Амстердамський університет прикладних наук (Нідерланди), Університет Ковентрі (Великобританія), Аугсбурзький університет (Німеччина), Європейський центр Вергеланда (Норвегія), Пост Беллум (Чехія), Південночеський університет в Чеських Будейовицях (Чехія), Інститут міжнародного співробітництва Местенхаузера (Чехія), Університет Йозгат Бозок (Туреччина), Університет прикладних наук Тампере (Фінляндія), Університет Касселя (Німеччина), Німецький фонд імені Хайнца Шварцкопфа «Молода Європа» (Німеччина),Міжнародний університет Ла-Ріоха (Іспанія), Іспанський фонд прав людини (Іспанія), Центр інноваційних знань (Мальта).