Студенти

  • Про нас
    • Фундатори і меценати
    • Видатні професори і студенти
    • Відео

       

       UKMA Lectures & Conferences on YouTube

      youtube

       

       

      Підбірка відеофільмів про НАУКМА:

    • Публікації могилянців та про могилянку
    • Музей НаУКМА
    • Могилянці - 400 років

       us

      «Попереду у нас – наступні 400 років розвитку та досягнень»

       

      Протягом чотирьохсот років свого існування Києво-Могилянська академія знала часи розквіту і забуття, небувалих інтелектуальних злетів і гірких поразок.

       

      Історія нашого університету, його місія і візія глибоко вкорінені в історію України, залежні від неї і впливають на неї. За свою вікову історію Могилянка та її випускники грали визначальну роль на багатьох етапах історичного розвитку України.

       

      У 1991 році, відроджена КМА стала символом і запорукою відродження України. Пізніше наш університет активно сприяв зламу старої пост-радянської системи в державі. Зараз, у час війни і великих суспільних трансформацій, після Революції Гідності, в країні існує величезний запит на реформи, зміну парадигми розвитку, побудову нової національної ідентичності. Могилянка намагається відповідати цим запитам.

       

      Десятки наших колег працюють у органах державної влади, громадських організаціях, бізнесі, створюючи нові правила гри, нову систему стосунків «держава-суспільство». НаУКМА – ініціатор і автор переважної більшості освітніх реформ, які пройшли в незалежній Україні. Це важливо для країни, це важливо для всіх нас.

       

      Адже ми глибоко переконані, що саме освіта і наука є надійною запорукою та гарантією стабільного розвитку і процвітання держави в сучасному цивілізаційному контексті. Відзначаючи 400-літній ювілей нашої Alma Mater, ми з впевненістю дивимось на наступні 400 років розвитку та досягнень, що у нас попереду.

       

      Якими вони будуть? Україна входить у світ глобальних змін і глобальних протистоянь, де ключовими факторами успіху стають інноваційний розвиток і людський капітал. Зараз, як ніколи, процвітання країни залежить від людини – компетентної, критично мислячої, проактивної, відповідальної. Саме в цьому Могилянка як спільнота бачить свою головну місію : «Формування високоосвіченої, національно свідомої, чесної, небайдужої, творчої особистості, здатної незалежно мислити і відповідально діяти згідно з принципами добра і справедливості для розвитку відкритого і демократичного суспільства».

       

      Як організація, університет буде розвиватися , перш за все, як інноваційний дослідницький університет ХХІ століття, котрий сприяє реалізації в Україні ідеї освіченої нації, рівноправного члена міжнародного суспільства. У цьому контексті ми бачимо своє завдання у творенні нових знань, ідей та смислів, інноваційних наукових досліджень, конкурентоспроможних у глобальному контексті.

       

      Слава Україні!

       

      Слава Києво-Могилянській Академії!

       

      Андрій Мелешевич, президент НаУКМА

       

       

      «Час плинний – Києво-Могилянська академія вічна!»

       

      Заснування Києво-Могилянської академії припадає на тяжкий для нашого народу час. Наприкінці XVI – початку XVII століть відбувається аґресивне покатоличення козацького краю, що насамперед виражалося в наступі на православну віру, яку сповідували в той час більшість українців. Нечисленна українська шляхта усвідомлювала, що захист національних і людських прав народу вирішується не лише на полі бою, але й через освіту. Задля її поширення засновувалися братства і школи при них та при монастирях. Одна з таких шкіл існувала при Братському монастирі на Подолі в Києві. Функціонувала вона, очевидно, з 80-х років XVI століття, але перша знайдена на сьогодні письмова згадка про неї датується 15 жовтня 1615 року, коли знатна киянка Галшка Гулевичівна подарувала школі свої маєтності й щедрий матеріальний спадок.

       

      І лишалась би вона одною з братських шкіл, більш або менш успішною і впливовою, яких чимало тоді було розкидано на українських землях. Якби не з’явилася в Києві ще одна видатна людина, митрополит Петро Могила, котрий 1632 року об’єднав дві такі школи – Братську і Лаврську в колеґіум з осідком на Подолі. І збудував для нього окреме приміщення, буквально поєднавши його з подарованим будинком Галшки. Визначальна риса цього закладу полягала в модерній, європейськоспрямованій програмі навчання. Петро Могила студіював у високих школах Речі Посполитої, Голандії, Франції, знав їхню систему освіти і почав її впроваджувати в Україні. Він розумів, що тільки так можна захистити ідентичність козацького народу і його традиції, водночас спрямувавши їх до європейскьких духовних ціннностей.

       

      На щастя, подібне ж бачення мав і знаменитий ватажок запорожців Петро Сагайдачний. Він також здобував високу освіту в європейських університетах. Гетьман Сагайдачний з усім козацьким військом вступає до Київського братства і бере під свою опіку школу.

       

      При такому спрямуванні й такій підтримці Братський колеґіум швидко й потужно розвивається і вже в останній чверті XVII століття дістає статус академії. Її славний шлях – то велика сторінка в історії становлення української нації. Києво-Могилянська академія потвердила неспростовну істину: все, що стоїть на міцному фундаменті, знищити неможливо.

       

      А російське самодержавство раз за разом здійснювало руїнницькі заходи стосовно Академії, особливо після збройного виступу її вихованця гетьмана Мазепи, аж поки 1817 року не закрило її.

      Постала на традиціях Києво-Могилянки Київська духовна академія рік за роком утверджувала свою міць і науковий авторитет. Та й вона була, здавалося – назавжди, знесена 1924 року наступниками самодержавної ідеї в іншій ідеологічній упаковці, російськими більшовиками.

      Проте українці відродили свою державу в 1991 році, і всього за три тижні після прийняття акту про незалежність Україна проголосила відновлення діяльності Академії, від якої, здавалося, й слідів не лишилось.

       

      І на фундаментах содіяного Галшкою Гулевичівною, Петром Сагайдачними, Петром Могилою, Іваном Мазепою, радуючи прихильників і поборюючи скептиків та лютих ворогів, повстав Національний університет «Києво-Могилянська академія», котрий також запропонував модерний шлях реформування української освіти.

      Отак НаУКМА утвердив істину: «Час плинний – Києво-Могилянська академія вічна!»

       

      В’ячеслав Брюховецький

       

      Почесний президент НаУКМА

    • Вчена рада
    • Ректорат
    • Відзнаки та нагороди

       

      Плідна праця викладачів, науковців та співробітників НаУКМА та їх досягнення відзначаються державними та відомчими  нагородами, а також внутрішніми відзнаками НаУКМА у відповідності до Положення про відзнаки і нагороди в НаУКМА.

       

      Рішення про нагороди у відповідності до Положення ухвалює Нагородна комісія НаУКМА, створена наказом НаУКМА № 181 від 05.04.2021. 

       

  • Наука
    • Наукові структури - центри та лабораторії

      Наукова робота в НаУКМА ведеться не лише на всіх  кафедрах, але й в окремих наукових підрозділах: інститутах, центрах, лабораторіях. Окремі наукові структури часто мають міждисциплінарний характер, залучають до досліджень представників різних кафедр чи факультетів, а також представників інших наукових чи освітніх інституцій, органів державного управління, провадять міжнародну співпрацю. До роботи в наукових центрах активно долучаються й студенти та аспіранти НаУКМА. Наукові структури НаУКМА активно провадять ґрантову діяльність, публікують результати досліджень, організовують і беруть участь у наукових форумах різних рівнів, долучаються до проєктів, що відповідають їх інтересам і статутним завданням. Аналітичні центри НаУКМА виконують важливу «третю місію» університету: вплив на публічну політику та розвиток суспільства, незалежний голос, який перекладає дослідження зрозумілою та доступною і для політики, і громадськості мовою.

       

      Політика створення наукових центрів, організації іхньої  діяльності, звітності тощо відповідно представлена у  Положенні.
       

      Зразок типового положення про центр.

       

       

      Перелік наукових центрів (станом на 1.09.2024)

       

      Центр ім. Жана Моне з європейських студій
      Інститут німецького права

      Науково-навчальний центр «Українська стратегічна ініціатива»

      Центр дослідження проблем верховенства права
      Центр дослідження геноциду та прав людини

      Центр інноваційних методик правничої освіти

    • Новини науки
    • Видавнича діяльність

       

      Місія НаУКМА у створенні та  поширенні нових знань реалізована також через видавничу діяльність. Результати наукових досліджень та освітніх проектів могилянців представлені в 17 наукових рецензованих  журналах, численних монографіях, підручниках, посібниках, довідниках, енциклопедіях. 

       
      Координацію діяльності університету в царині видавничої справи здійснює Видавнича рада. Організаційний та технічний супровід - редакційно-видавничий відділ. Основні партнери університету: Видавничий Дім "Києво-Могилянська академія" та видавництво "Дух і літера"
       
       
      НаУКМА  як видавець має DOI prefix: 10.18523. 

       

    • Спеціалізовані вчені ради із захисту дисертацій
    • Конференції

      Щороку на базі НаУКМА відбуваються міжвузівські й міжнародні наукові заходи, переважна більшість яких проходить у рамках Днів Науки НаУКМА. Відповідно до рішення Вченої ради НаУКМА, формат Днів Науки НаУКМА розширено з тим, щоб дні наукових форумів (симпозіумів, конференцій, презентацій, диспутів, дебатів тощо) збагачували життя університету не лише взимку, а й цілорічно.

      Відтепер протягом останнього тижня січня, вже традиційно, відбуватимуться два пленарні засідання (понеділок і п'ятниця), низка ініційованих підрозділами широких тематичних обговорень і презентацій (вівторок і четвер), а також загальний університетський форум, який щороку буде присвячено актуальному питанню нашого університетського життя, проблемі, що так чи так обходить усіх нас незалежно від сфери індивідуальних наукових інтересів. Водночас проблемно-тематичні конференції, що їх дедалі важче було втиснути у завузькі для них рамки "секційних", а тим паче "підсекційних" засідань, протягом усього року проводитимуть самі організатори цих фахових заходів в окремо визначені терміни.

      На сторінці Днів Науки можна ознайомитися з програмою "січневої наукової сесії" НаУКМА кожного року, переглянути анотації основних заходів. Тут також можна знайти орієнтовний розклад проблемно-тематичних конференцій різних галузей гуманітарних, природничих, соціально-політичних, економічних і правничих наук на ввесь час до наступних Днів Науки. У міру можливого всі зміни буде враховано, а відповідні уточнення - внесено до річної програми наукових форумів НаУКМА.

      • Дні науки

        Дні науки НаУКМА є найважливішою подією року в академічному календарі Могилянки. Фактично, це підбиття підсумків цілорічної дослідницької роботи науковців університету, презентація її результатів академічній спільноті, визначення напрямків наукового пошуку на рік наступний.

         

        Дні науки НаУКМА дають студентам, аспірантам та молодим науковцям простір для наукового дебюту, старшим колегам-науковцям - чергову змогу подискутувати, підбити підсумки минулого року й визначити напрями досліджень на наступний рік.

         

        Всі заходи Днів науки традиційно є відкритими, тож до участі в них запрошуються всі охочі, причому не лише члени могилянської спільноти, а й студенти та дослідники інших вишів.

         

        Дуже напружена двотижнева програма зимової сесії Днів науки в НаУКМА - конференції, семінари, круглі столи і т.д. - не закінчується у лютому, а охоплює заходи, які будуть проходити в університеті та за його межами впродовж всього року! Тож стежте за стрічкою новин, щоб бути в курсі наукових здобутків колег-могилянців!

         

      • «Ad fontes» - 2015

        «Ad fontes»: кілька нотаток post factum

        (про Міжнародну наукову конференцію до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії)

                 Серед традицій, що склалися в Національному університеті «Києво-Могилянська академія» – проведення що п’ять років міжнародних наукових конференцій, присвячених черговій річниці Академії: 385-ти, 390-а, 395-ти і ось цього року – 400-літтю. Цьогоріч, як і раніше, в університеті зібралося широке коло науковців: більше 50 учасників із шести країн. Як звично захід продовжувався три дні, з 12 по 14 жовтня. На секціях було обговорено низку питань, присвячених і минулому Могилянської та Київської духовної академій, і загалом українській культурі. Ця конференція, як і попередні, вигідно вирізняється на фоні більшості наукових заходів, що відбуваються в Україні.

                 Перша особливість могилянських зібрань раз у п’ять років – міждисциплінарність. Тут разом гуртуються історики, філософи, богослови, літературознавці. Спільні обговорення наукових проблем створюють ту насичену інтелектуальну атмосферу, що стимулює до нових пошуків та породжує ідеї. А власне саме для цього (не піару, несення знань межи люди, річного звіту, санкціонованої чиновниками від науки «апробації» чи іншої «галочки») наукові конференції і скликаються – для оприлюднення найсвіжіших висновків і плекання наукового знання. Цій головній задачі сприяє формат, якого дотримуються могилянські організатори.

        Програму побудовано таким чином, що різні тематичні секції йдуть одна за одною, а не паралельно. Це дозволяє учасникам не «розриватися» між бажанням бути присутніми на доповідях, що виголошуються й обговорюються одночасно у різних місцях. Організатори багатьох сучасних українських наукових зібрань часто ганяють за іншим – якомога чисельнішому наповненні заходів (навіть байдуже – реальному чи лише у програмі). Тож конференції складаються з паралельних відділень, учасники не можуть послухати один одного, втрачається міждисциплінарний характер, немає часу на обговорення. У Могилянці чинять інакше, тож доводиться обмежувати число доповідачів та тривалість конференції. Лише цього разу з огляду на солідний ювілей зроблено незначний відступ від правила. Відмовивши багатьом охочим виступити, організатори таки допустили роботу однієї паралельної секції.

                 Як зазначалося, будь-яка наукова конференція – це обговорення та дискусія. Цю прописну істину українські форуми часто ігнорують: доповів і пішов геть; якщо раптом хтось задав питання – це підозріло, мабуть якийсь недоброзичливець; немає часу виголосити доповідь – байдуже, аби вона значилася у програмці. Могилянські «Ad fontes» навпаки заохочують до наукового спілкування. Тож на кожній секції є окремий диспутант, який розпочинає критичне обговорення виступів. Затим до слова запрошуються всі охочі, не конче внесені до програми заходу учасники.

        Попри те, що кожна наукова конференція, як би там не хотілося, це зібрання підготованих людей, які володіють достатнім рівнем знань для сприйняття специфічної фахової інформації, ювілейний форум відвідали не лише офіційно запрошені науковці. Тож тут були й колеги з і з–поза меж університету, яких привабило наповнення програми, а також студенти, аспіранти і випускники НаУКМА різних років.

                 У запрошеннях на українські конференції організатори переважно спокушають, серед іншого, готовим опублікованим за відповідну плату збірником тез, який вручать на самому заході. Що стається далі із тими тезами і чи живуть вони, як і належить науковим ідеям (розвиваються, спростовуються, породжують нові), переважно невідомо. Їхня очевидна «користь» – потрапити до річного звіту чи формально відповісти на так само формальні вимоги бюрократів від науки про обов’язкову апробацію висновків тих, хто хоче здобути ступінь. Ніяких збірників на могилянському заході не вручали, адже основні ідеї доповідей можна викласти і розіслати диспутантам заздалегідь без зайвих паперових клопотів, а от широко оприлюднювати їх належить після випробування конференційним «горнилом» та наступним осмисленням почутого від колег.

        Наука, як відомо (щоправда, часто не в українських умовах), не терпить поспіху. Навіть геніальні ідеї, що приходять «раптово», перетворюються на готовий науковий результат після необхідного осмислення та опрацювання. Тож на трьох конференційних днях відзначення 400-літнього ювілею Академії не завершується, і на наступний рік заплановано видання окремого збірника статей, на які мають перетворитися обговорені в Києві доповіді.

                 Могилянський захід від багатьох українських вирізняє ще й дійсно міжнародний характер. Не тому, що серед учасників, як часто водиться, є 1-2 особи із котроїсь сусідньої з Україною держави. І не тому, що з дальших країн приїжджають науковці з українським корінням. Це справді форум із широким представництвом, на який не вперше зголошуються визнані дослідники з Європи і Північної Америки. Загалом, це першорядна характеристика того інтелектуального клімату, який пропонують творити разом могилянські організатори, адже далеко не кожен захід привабить international scholars, яких не хвилюють формальні речі.

        Звісно, переслідуючи виключно наукову мету – вивчення багатющої спадщини Академії та загалом широко витлумаченої української культури – організатори теж не переймаються «формалістикою» (врученням сертифікатів учасника абощо). Зате вони сподіваються, що за п`ять років в університеті знову відбудеться інтелектуальне свято, того разу вже у п’ятому столітті історії Академії.

        Урочистим завершальним акордом наукового спілкування стала презентація книг та журналів, присвячених академічному минулому (див.: http://www.ukma.edu.ua/index.php/news/2103-u-mohyliantsi-prezentuvaly-vydavnychi-proekty-prysviacheni-400-litnii-istorii-kma), серед них – першого тому енциклопедії «Київська духовна академія в іменах: 1819-1924». Історія її появи унікальна, адже сучасне якісне видання довелося готувати, не стоячи на плечах великих дослідників та студій, а часто крокуючи нерозораними степами архівалій, до того ж у короткі терміни. Тож якби не титанічна праця редактора професора Марини Ткачук та всебічна підтримка професора В’ячеслава Брюховецького, що ствердили у «вірі в перемогу» невеликий авторський колектив, хтозна скільки б довелося чекати на таку потрібну книгу.

         

                                 Максим Яременко, д.і.н., доцент кафедри історії НаУКМА

         

         

         

        Відео з конференції можна знайти за посиланням: https://www.youtube.com/playlist?list=PLV586vSwdZMctfplRzLvXdfomYCzxIfrd

         

        Звіт Про Міжнародну наукову конференцію до 400-ї річниці заснування Києво-Могилянської академії http://www.ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/7084 та http://www.historians.in.ua/index.php/en/institutsiji-istorichnoji-nauki-v-ukrajini/1686-ad-fontes-kilka-notatok-post-factum-pro-mizhnarodnu-naukovu-konferentsiiu-do-400-i-richnytsi-zasnuvannia-kyievo-mohylianskoi-akademii

    • ЗВІТИ про НДР
    • Конкурси наукових проєктів
      • Премія імені Петра Могили

        Премію імені Петра Могили присуджує щороку Вчена рада Національного університету «Києво-Могилянська академія» за вагомі наукові досягнення, що сприяють розвитку гуманітарних, суспільних і природничих наук, утверджують високий авторитет університетської науки на національному та міжнародному рівні й опубліковані у вигляді монографій, енциклопедій, книг, підручників, навчальних посібників, циклу наукових праць

      • economy

        Конкурс наукових проєктів від МБФВКМА

        Для розвитку науки, інновацій та наукової освіти в НаУКМА з коштів МБФВКМА

      • history

        Конкурс Фонду Івана Кіндрата

        Конкурс, спрямовано на стимулювання студентів, аспірантів, науково-педагогічних працівників НаУКМА проводити дослідження у галузі історії України від найдавніших часів до сьогодення, в т.ч. історії КМА впродовж усього часу її існування

         

         

         

         

         

         

      • yuhim

        Конкурс фонду родини Юхименків

        Для розвитку Докторської Школи імені родини Юхименків в Національному університеті «Києво-Могилянська академія»

      • ivanciv

        Конкурс Фонду Мирослави Іванців

        Для підтримки досліджень (scholarships) в НаУКМА в будь-якій галузі

      • lozinsky fund

        Конкурс Фонду Лозинських

        Щороку 5 аспірантів НаУКМА за результатами конкурсу отримуватимуть стипендії — дослідницькі гранти

         

      • doc school

        Конкурс Об'єднаного Фонду МБФВКМА Докторської школи НаУКМА

        Покликаний сприяти розвитку наукової освіти та наукових досліджень аспірантів та докторантів НаУКМА

      • fedak

        Студентський Стипендіальний Фонд проф. Дж. Федака

        Для студентів МП «Молекулярна біологія»

      • z gallery

        Конкурс Фонду родини Винницьких

        Для відзначення і стимулювання кращих науковців НаУКМА

         

         

         

         

      • povir

        Конкурс фонду «Повір у себе»

        Конкурс стипендій на отримання грантів дослідникам від стратегічного партнера Могилянки — Благодійного Фонду «Повір у себе»

      • media presentation

        Конкурс Western NIS Enterprise Fund

        Дослідницькі гранти запроваджуються для  дослідників з числа аспірантів, викладачів та співробітників НаУКМА для участі в міжнародних наукових конференціях, що відбуваються за кордоном

      • scopus sience

        Конкурс на здобуття премії за міжнародні публікації

        До участі в конкурсі висуваються публікації у міжнародних рейтингових журналах, що індексуються у наукометричних базах Web of Science Core Collection та/або Scopus за два останні роки

      Більше матеріалів...

       

    • Наукові школи
    • Спеціалізовані вчені ради з правом разового захисту дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії
    • Докторська школа імені родини Юхименків НаУКМА

       

      fb f logo blue 50

      Відділ аспірантури та докторантури / Докторська школа імені родини Юхименків 

       

      Рада Докторської школи імені родини Юхименків НаУКМА

      Рада Докторської школи імені родини Юхименків НаУКМА є головним колегіальним органом управління, що уповноважений Вченою Радою НаУКМА формувати систему організаційно-освітньо-наукового забезпечення підготовки кадрів вищої кваліфікації, визначати стратегічні завдання розвитку наукової освіти в НаУКМА, та здійснювати контроль за ефективністю адміністративної діяльності з управління Докторською школою імені родини Юхименків НаУКМА

       

       

      Контакти Ради — Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

       

       

      Наші випускники

       

       

      • Аспірантура/PhD-програми

         

        Експериментальне (перше в Україні) впровадження структурованих освітніх PHD-програм НаУКМА розпочав ще у 2008 р.

         
        У 2022 р. підготовка докторів філософії в аспірантурі НаУКМА здійснюється за 16 освітньо-науковими програмами.
         

        Освітньо-наукові програми та навчальні плани

         

        Перелік освітньо-наукових програм та спеціальностей здобувачів PhD в аспірантурі НаУКМА

         
        Освітньо-наукова програма Назва освітньо-наукової програми англійською Код спеціальності
        Історія та археологія History and Archeology 032 Історія та археологія
        Філософія Philosophy 033 Філософія
        Культурологія Cultural Studies 034 Культурологія
        Теорія, історія літератури та компаративістика Theory, History of Literature and Comparative Studies 035 Філологія
        Теорія, історія української мови та компаративістика Theory, history of Ukrainian Language and Comparative Studies 035 Філологія
        Економіка Economics 051 Економіка
        Політологія Political Science 052 Політологія
        Психологія Psychology 053 Психологія
        Соціологія Sociology 054 Соціологія
        Медіа та комунікації Media and Communication Studies 061 Журналістика
        Фінанси, банківська справа та страхування Finance, Banking and Insurance 072 Фінанси, банківська справа та страхування
        Менеджмент Management 073 Менеджмент
        Право Law 081 Право
        Біологія Biology 091 Біологія
        Хімія Chemistry 102 Хімія
        Прикладна математика Applied Mathematics 113 Прикладна математика
        Інженерія програмного забезпечення Software Engineering  121 Інженерія програмного забезпечення 
        Комп’ютерні науки Computer Science  122 Комп’ютерні науки 
        Дослідження політики і врядування Governance and Policy Studies  281 Публічне управління та адміністрування 
        Міжнародне право International Law 293 Міжнародне право
        Комп'ютерні науки та інформаційні технології Information technology 122 Комп'ютерні науки та інформаційні технології
        Глобальне здоров’я  Global Health 229 Громадське здоров’я 

          

        Архів ОНП 2016—2018 р. знаходиться в розділі «Докторська школа» Інституційного репозитарію НаУКМА eKMAIR.

         

        Усі освітньо-наукові програми підготовки докторів філософії в НаУКМА є відкритими  для обговорення та отримання зауважень і пропозицій всіх стейкхолдерів. Всі пропозиції відправляти на електронну пошту Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.    з назвою в темі листа — ПРОПОЗИЦІЇ_ДО_ОП НАЗВА

         

        Дякуємо за Ваші пропозиції!

        Силабуси курсів

         

        Силабуси та матеріали до всіх курсів освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії в НаУКМА викладені на платформі е-навчання НаУКМА DistEdu. Авторизований доступ для викладачів та аспірантів до всіх силабусів та матеріалів курсів. Пошук за назвою курсу, чи прізвищем викладача, чи у загальному переліку за розділом "Докторська школа імені родини Юхименків". Запит доступу до курсів експертів НАЗЯВО прохання надсилати на Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

         

        Інформація про дисципліни циклу загальної підготовки

         

         

        Дисципліни науково-теоретичної підготовки

         

        Логіка, методологія та етика наукового дослідження

        4 кредити ECTS

        Викладач: Т.В.Лютий, доктор філософських наук, доцент

        Анотація курсу: Вивчення цієї дисципліни передбачає розгляд засадничих світоглядних проблем сучасної науки, ознайомлення з ключовими методологічними проблемами науки, виокремлення глобальних тенденцій у трансформації наукової картини світу та визначення провідних функцій науки в житті суспільства. Аспіранти зможуть виокремити ціннісні й етичні засади наукової діяльності та принципи формування професійної етики вченого.Шляхом порівняльного аналізу критеріїв науковості аспіранти зможуть досягти розуміння ролі науки в розвиткові цивілізації, набудуть здатності кваліфікувати напрями власних дослідницьких проєктів у контексті розвитку науки та цивілізації. Під історичним кутом зору аналізуватимуться системи цінностей, на які орієнтуються вчені, визначатиметься роль ідеології та міфів в історії науки. Окрема увага приділятиметься навичкам ведення міждисциплінарного діалогу на засадах науковості та толерантності, умінню формулювати переконливі аргументи на підтвердження наукових гіпотез.

        Силабус курсу

         

        Дисципліни науково-практичної підготовки

         

        Цифрова наука та інформаційна грамотність

        3 кредити ECTS

        Викладачі: Ярошенко Т.О., канд.істор.наук, доцент; Чуканова С.О., канд.пед.наук

        Анотація курсу: Курс призначений для ознайомлення аспірантів НаУКМА з основними складовими наукової комунікації, новітніми трендами та технологіями в цій галузі, способами ефективної роботи з інформацією, управління даними дослідження, отримання відповідних цифрових дослідницьких навичок. За результатами навчання аспіранти матимуть змогу розуміти, як відбувається сучасна наукова комунікація; яким чином відкритий доступ, відкрита наука, відкриті ліцензії, управління даними досліджень впливають на цикл наукового дослідження, зокрема, у поширенні та збереженні результатів дослідження; вмітимуть застосовувати сучасні практики та пошукові техніки для роботи з науковими джерелами, використовувати універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси, сучасні веб-застосунки для різних етапів дослідження.

        Силабус курсу

         

        Викладання в системі вищої освіти

        2 кредити ECTS

        Викладачі: І.М.Бушай, доктор психологічних наук, професор

        Криворучка Людмила Дмитрівна, кандидат філософських наук

        Анотація курсу: Основне завдання курсу – сформувати розуміння системи вищої освіти і принципів законодавчого регулювання сучасної освітньої практики, тенденцій розвитку Європейського простору вищої освіти, вимог Болонського процесу. Аспіранти ознайомляться з освітніми стандартами (за фахом) і нормативним змістом підготовки здобувачів вищої освіти різних рівнів, рекомендаціями щодо моделювання процесу викладання і навчання у відповідності до очікуваних навчальних результатів.

        Силабус курсу

         

        Дисципліни мовної підготовки

         

        Культура наукової мови

        2 кредити ECTS

        Викладач: Ясакова Н.Ю., доктор філологічних наук, доцент

         

        Анотація: Курс подає відомості про особливості мовної організації наукових текстів різних жанрів і формує потрібну сучасному науковцеві комунікативну компетенцію. Уміння висловлюватись точно, лаконічно, відповідно до мовних норм і норм академічної доброчесності формується у процесі мовного аналізу наукових текстів різної тематики та жанрової належності, завдяки редагуванню текстів з власної або спорідненої галузей у групах, а також під час написання та редагування власної наукової статті. Презентація результатів наукового дослідження на підсумковій науковій конференції формує навички спілкування з аудиторією, відповіді на питання та критичні зауваження

        Силабус курсу

         

        Advanced English for Academic Communication -1

        8 кредитів ECTS

        Викладач: Василенко І.В,, кандидат філологічних наук, доцент

        Анотація: Курс покликаний сформувати навички, які дозволять аспірантам вільно комунікувати з міжнародною науковою спільнотою, представляючи свої дослідження в письмовому та усному вигляді. Одним із завдань курсу є поглиблення навичок критичного аналізу англомовної наукової літератури і оволодіння необхідною граматикою та спеціалізованою лексикою для ефективної і структурованої підготовки огляду літератури (literature review). Аспіранти зможуть практично оволодіти мовними навичками для підготовки ефективної письмової заявки для участі у міжнародних наукових конференціях (conference proposal, conference abstract) і постерної презентації, покращити свої навички мовлення і письма для підготовки різних видів наукових презентацій (в тому числі короткої презентації – flash presentation), коментуванню даних, відповіді на питання, участі у груповому обговоренні (panel discussion), окрема увага приділятиметься також поведінковим стратегіям під час усних виступів (oral presentation skills).Індивідуальні завдання, підготовані аспірантами, будуть представлені під час підсумкової звітної конференції A LINEA.

        Силабус курсу

         

        Advanced English for Academic Communication -2

        4 кредити ECTS

        Викладач: Мазін Д.М., кандидат філологічних наук, доцент.

        Анотація: Курс має на меті набуття навичок для підготовки статті для публікації у міжнародному журналі, оволодіти алгоритмом розробки основних елементів наукової статті із використанням необхідного лексичного і граматичного матеріалу за тематикою дослідження.За результатами курсу студенти зможуть коректно і переконливо представляти результати своїх наукових досліджень англійською мовою.

        Силабус курсу

         

        Інформація про дисципліни циклу професійної підготовки та вибіркові дисципліни - у розділах відповідних освітньо-наукових програм

         

        2024-2025 навчальний рік

         

        A LINEA

        «A LINEA» з латини: «з нового рядка, спочатку» – це позначає прагнення нових знань.

         

        Основна мета конференції – представити проблематику індивідуального  дисертаційного проекту, показати внутрішню логіку дослідження, сформулювати вже віднайдені вами результати. У межах конференції ми заохочуємо вас до рефлексії над проблемоюінноваційності і наукової новизни на матеріалах власних досліджень.

         

        Мова конференції – англійська.

        Формат – слем-презентація (5 хвилин) під час он-лайн сесії.

         

        Рекомендований план презентації:

        1. General description of the topic and research area
        2. A clear formulation of the research question(s).
        3. A very short background/literature review of key works that frames your research.
        4. An identification of the significant problems in the field of the research.
        5. Research objectives/goals.
        6. A sketch of an applied research methodology (methods of data collection and analysis).
        7. The results to date.

         

         

        Мобільність

        НаУКМА створює численні можливості для отримання  міжнародного досвіду впродовж перебування в аспірантурі: це наукові стажування, спільні PhD програми, кредитна мобільність до партнерських університетів ЄС за програмою Erasmus+ KA1 International Credit Mobility та мобільність за двосторонніми угодами, мобільність в межах проектів Erasmus+ KA2 Capacity Building in Higher Education, DAAD, DIKU (Norwegian Agency for International Cooperation and Quality Enhancement in Higher Education) та інших, самоініційована мобільність, наприклад участь у програмі Fulbright та ін. 

         

        Актуальна інформація про програми, стипендії, конференції, інші освітні та наукові можливості - за посиланням.
         

        Конкурси

        • yuhim

          Конкурс фонду родини Юхименків

          для розвитку Докторської Школи імені родини Юхименків в Національному університеті «Києво-Могилянська академія»

        • lozinsky fund

          Конкурс Фонду Лозинських

          Щороку 5 аспірантів НаУКМА за результатами конкурсу отримуватимуть стипендії - дослідницькі гранти

         

         

         

         

      • Докторантура
  • Спільноти
  • Новини
  • Партнерство - підтримати Могилянку
    • Актуальні проекти
    • Партнери
    • Допоможи могилянцю!

      Шановні могилянці – студенти і випускники, викладачі та співробітники!

       

      Могилянська спільнота неодноразово доводила, що у часи тяжких випробувань ми готові стати на захист і допомогу як своїй країні, так і кожному з нас! 

       

      Цю сторінку створено з метою інформування про могилянців, які самі або члени  їхніх родин опинились у кризовій життєвій ситуації, пов’язаній із критичним станом здоров'я, і потребують допомоги. Кожен із нас, має бути впевненим, що може звернутися до могилянців по допомогу –   фінансову, організаційну, психологічну –  не залишаючись один на один з бідою. І кожен із нас може реалізувати своє бажання допомогти, підтримати, надихнути. Сьогодні допомога потрібна:

       

      • Допомога потрібна...

        Шановні могилянці – студенти і випускники, викладачі та співробітники!

         

        Могилянська спільнота неодноразово доводила, що у часи тяжких випробувань ми готові стати на захист і допомогу як своїй країні, так і кожному з нас! 

         

        Цю сторінку створено з метою інформування про могилянців, які самі або члени  їхніх родин опинились у кризовій життєвій ситуації, пов’язаній із критичним станом здоров'я, і потребують допомоги. Кожен із нас, має бути впевненим, що може звернутися до могилянців по допомогу –   фінансову, організаційну, психологічну –  не залишаючись один на один з бідою. І кожен із нас може реалізувати своє бажання допомогти, підтримати, надихнути.


        Сьогодні допомога потрібна:

         

      • Ми перемогли!
      • Світла пам'ять!
    • Енциклопедія
    • Дякуємо
    • Реалізовані проекти
    • Благодійний вечір
  • Ресурси та сервіси
  • Вибори президента НаУКМА 2020-2022
  • Освіта
  • Центр забезпечення якості освіти НаУКМА
© 2012-2024 Національний університет «Києво-Могилянська академія»
вул. Сковороди 2, Київ 04070, Україна